De är Alla våra liggs nya programledare

Sveriges största sexpodd, Alla våra ligg, byter programledare. De nuvarande programledarna Amanda Colldén och Anna Dahlbäck berättade i våras om att de båda ska få barn i sommar. Eftersom podden är väldigt populär tyckte tjejerna att det var tråkigt att bara lägga ned den så de bestämde sig för att lämna över till nya programledare och sökte öppet efter sina ersättare. Nu är det alltså klart vilka som tar över som ny programledarduo.

Under en tre veckor lång kampanj för att hitta nya programledare kom det in ett stort antal ansökningar. Av dessa valde representanter från Podplay, Anna och Amanda ut fyra finalister, som sen lyssnarna fick möjlighet att rösta på.

Nu står det klart att det blir Alexandra Rejsmar och Matilda Carleson från Norrköping som kommer programleda Alla våra ligg från och med oktober. De är vänner sedan flera år och jobbar idag tillsammans i en erotikbutik i Norrköping. Sex, sexualitet och att äga sina val är inget nytt för tjejerna.

- Vi vann! Det känns så himla bra! Vi båda är ju vinnarskallar så det fanns inget annat för oss än att ta hem det här. Nu ser vi fram emot att få sätta vår egen prägel på podcasten. Vi är otroligt måna om kvinnors sexuella hälsa och kommer göra allt för att bygga ett starkare förtroende och självkänsla när det kommer till sex. Men män är mer än välkomna att lyssna. Jag tror de skulle få många bra tips på vägen, säger Alexandra Rejsmar.

- Det känns verkligen superkul med podden! Jag ser fram emot att göra den här resan med Alex för hon är så otroligt kompetent inom ämnet. Anna och Amanda har verkligen skapat ett mästerverk och det är otroligt stora skor att fylla. Men vi kommer ge allt och lite till, säger Matilda Carleson.

- Att hitta nya programledare till Alla våra ligg har varit enormt spännande och pirrigt. Det är en otroligt omtyckt podd och Anna och Amanda har varit lyssnarnas kompisar i flera år. Att hitta passande ersättare har varit en utmaning. Vi lät till slut lyssnarna få göra sina röster hörda och de fick välja sin favorit, säger Lovisa Ohlson, Podcastchef på Podplay.

Lyssna på dagens avsnitt av Alla våra ligg på Podplay, där Amanda och Anna intervjuar de nya programledarna Alexandra och Matilda.

De nya programledarna tar över rodret under oktober.

Om Alexandra
Alexandra Rejsmar är 31 år gammal och bor i Norrköping tillsammans med sin sambo och deras två barn på 11 och 6 år. Alexandra jobbar med PR och som säljare i en erotikbutik. Hennes bidrag till podden är en bred kunskap kring området. Visionen är att få svenska folket att känna sig avslappnade kring ämnet och ha kul med det. Men främst att få unga tjejer att släppa skam kring allt och hitta kraft i sin sexualitet.

Om Matilda
Matilda Carleson är 24 år. Hon är uppvuxen i Norrköping där hon idag bor med sin sambo. Hon jobbar i en erotikbutik och träffar många människor dagligen där målet är att individanpassa produkterna efter kundens önskemål och behov för att kunden ska bli så nöjd som möjligt. Detta gör att Matilda kan bidra med mycket kunskap och erfarenhet inom ämnet. Visionen om podden är att hon och Alexandra ska intervjua många intressanta människor, lära sig av varandra, dela med sig av smaskiga detaljer och självklart bjuda på en hel del skratt.