Hasse Brontén delar med sig av snutlivet

I dagarna blev det klart att Hasse Brontén och hans podd Snutsnack ingår samarbete med RadioPlay. I podden gästas han av poliser som delar med sig av gripande berättelser ochspeciella händelser från sitt yrkesliv som ibland är direkt livsförändrande.

- Vi är väldigt stolta över att få ha Hasses podd hos oss och det känns så roligt att få jobba tillsammans med den här välproducerade och fantastiska produkten, säger Lovisa Ohlson, Podcastchef Bauer Media.

I podden får vi bland annat höra två gripande berättelser där polisernas nerver sätts på prov. I en av berättelserna hör vi Halmstad-polisen Jenny berätta om hur hon försöker få ner en ung pojke från ett träd, där han sitter med en snara runt sin hals och hotar att hoppa. Vi hör även polisen Martin Melin berätta om ett ärende där han förhindrar att en människa blir påkörd av ett tåg, men där hans beslut höll på att kosta honom livet.

- Jag har själv jobbat som polis i över 15 år och varit med om otroliga upplevelser, goda och ibland direkt fasansfulla. Jag och mina kollegor inom poliskåren har delat de mest otroliga upplevelser och nu vill jag dela dem vidare till lyssnarna. Min förhoppning är främst att ge förståelse för polisarbetets komplexitet, berättar Hasse Brontén. Samarbetet med RadioPlay hoppas jag kunna leda till ännu fler lyssnare med hjälp av deras kompetens och plattform, avslutar Hasse.

Lyssna på Snutsnack här eller följ länken: www.radioplay.se/podcast/snutsnack

Nytt avsnitt släpps varje tisdag.