IJustWantToBeCool vann Guldörat för Årets genombrott

Humortrion IJustWantToBeCool vann igår pris för Årets genombrott för podden "Vad?" på prisutdelningen under den gala som avslutade branschdagen Guldörat på Vasateatern i Stockholm. Gry Forssell från Mix Megapol var konferencier för galakvällen.

Motiveringen från Radioakademins jury: ”Genom att ta sin stora följarskara in i ljudmediet har de fördjupat relationen till en ung generation lyssnare. Tack vare sin uthållighet och förmåga att se möjligheterna via sina olika kanaler har de lyckats skapa en flygande tillväxt som i år bara kan sammanfattas som succé.”

- Det känns som att vi har vunnit en Oscar. Eller, det känns som vi tror att det skulle kännas att vinna en Oscar, eftersom vi aldrig vunnit en Oscar. Så om man skulle summera känslorna är det glädje, med en uns förvirring. Podden är ett av dom absolut roligaste projekten vi just nu håller på med, säger Victor Beer.

- Resan vi gjort tillsammans med IJWTBC killarna och deras podcast Vad? har varit otroligt spännande. Tillsammans har vi lyckats producera en podcast som har växt med 50% under bara ett år. Kombinationen av Podplays erfarna producenter, talangfulla och begåvade kreatörer samt kraftig marknadsföring på samtliga Bauer-plattformar skapar podcastsuccéer - det är riktigt roligt att se, Henrik Funke Produktchef Podplay.

Om Vad? med IJustWantToBeCool

I podden ”Vad? ställer killarna varandra mot väggen med komplexa frågeställningar som hade fått även den mest kvicktänkte att ta sig en funderare. Det är en podcast med fokus på humor och trion Victor Beer, Emil Beer och Joel Adolphson löser alla sorters problem.