Insamlingen överträffade alla förväntningar

Denna morgon fanns Barncancerfondens generalsekreterare Thorbjörn Larsson med som gäst i studion hos Gry Forssell med Vänner. Det var dags att lämna över pengarna som Mix Megapol med hjälp av lyssnarna har samlat in för att hjälpa barn som drabbats av cancer. Insamlingen startade den 29 mars och avslutades med Mix Megapols Guldscen "Nallekonserten" i söndags. Målet var att samla in en miljon.

I söndags genomfördes Mix Megapols Guldscen, "Nallekonserten" med Per Gessle, Lena Philipsson och Petra Marklund. I publiken satt tusentals mjukisnallar som fått sina konsertbiljetter genom gåvor från Mix Megapols lyssnare. Konserten blev en avslutning på insamlingen som pågått i drygt en månad.

Thorbjörn Larsson blev rörd till tårar när han fick se resultatet av Mix Megapols insamling. Pengarna lämnades över i morse live hos Gry Forssell med Vänner.

- Vi drömde om att kunna bidra med en miljon kronor till Barncancerfonden och här vill jag nu överlämna en check till dig - den är på 1 614 110 kronor!, säger Gry Forssell vid överlämningen av checken

- Helt fantastisk! Oj oj oj, hur gick det till? Tack för att ni har engagerat er och tack till alla som har skickat pengar! Det säger något om vårt svenska folk också, vi är beredda att hjälpa till. Det är både solidaritet och medkänsla i det här, säger en märkbart rörd Thorbjörn Larsson, generalsekreterare på Barncancerfonden.

En höjdpunkt på konserten i söndags var när Per Gessle gjorde en fantastisk version av Roxettes "Listen to your heart" tillsammans med Petra Marklund. Konserten går fortfarande att se på Mix Megapols Facebook-sida. Nallarna som satt i publikhavet kommer att skänkas till välgörande ändamål.

• välgörenhet
  • thorbjörn larsson
  • gry forssell
  • per gessle
  • mix megapol
  • mix megapols guldscen
  • konsert
  • nallekonserten
  • gry forssell med vänner
  • petra marklund
  • barncancerfonden
  • insamling
  • lena philipsson
  • roxettte

Bauer Media är Sveriges största audiohus. Vi är marknadsledande inom radio och tillsammans med våra digitala plattformar når vi närmare 5 miljoner lyssnare varje vecka.

Vi älskar underhållning och strävar efter att göra vardagen roligare för våra lyssnare, oavsett var vi möter dem. Genom Podplay med tusentals populära poddar samt RadioPlay med Sveriges största radiostation Mix Megapol eller våra kanaler NRJ, Rockklassiker, Vinyl FM, Lugna Klassiker, Retro FM och Svensk Pop aktiverar vi våra kunder regionalt eller över hela Sverige.

Vi är en del av Bauer Media Group, Europas ledande digitala kommersiella ljudoperatör som verkar på sju marknader; Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen, Slovakien och Storbritannien och når mer än 26 miljoner lyssnare dagligen.