Niclas Wahlgren i NRJ-studion.

Ny topplista med Niclas Wahlgren

NRJ startar topplistan NRJ Topp 30 med Niclas Wahlgren nu på söndag den 26:e januari.

I veckan berättade artisten Mange Schmidt hur han på ett enkelt sätt kunnat köpa fejkade strömningar på Spotify. Han filmade hur han gick till väga och la upp flera inlägg på sociala medier. SR har sedan tidigare valt att lägga ner Digilistan som bygger på antalet lyssnade strömningar då dess tillförlitlighet inte kan säkerhetställas.

- Vi har följt diskussionerna kring möjligheten att köpa fejkade strömningar. Därför startar vi nu NRJ Topp 30, en lista som bygger på de populäraste låtarna i Sverige baserat på intervjuer över hela landet. Folkets röster helt enkelt, säger Rickard Keilor som är programchef för NRJ i Sverige.

NRJ Topp 30 sänds på söndagar mellan 12.00-14.00.