Programledarna på Rockklassiker

Nya Rockklassiker breder ut sig över norra Stockholm

Nya Rockklassiker med den bästa musiken från 70-, 80- och 90-talen ökar sin distribution med nya sändare i norra Stockholm i områdena kring Märsta och Sigtuna. Även i Uppsala med omnejd hörs radiostationen med en god utomhustäckning.

Det är naturligtvis jättekul att Nya Rockklassiker nu kan höras i ett så stort och viktigt område. Vi upplever att efterfrågan på musikformatet är stort, säger Rockklassikers programchef Sven Hallberg.

Nya Rockklassiker når närmare 60% av alla svenskar och hörs bland annat i Göteborg, Helsingborg, Karlstad, Malmö, Norrköping och Stockholm. Läs mer om radiostationen på rockklassiker.se

Bauer Media är det självklara mediehuset för ljudbaserad underhållning. Vi ger dig plattformen, nätverket och möjligheterna att utveckla din talang, förverkliga dina idéer och göra din röst hörd. Med vårt breda utbud underhåller vi hela Sverige, on air, online och on demand med Podplay och RadioPlay - våra plattformar för tusentals populära podcasts.

Vi är en del av Bauer Media Group, finns i åtta länder; Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen, Slovakien, Irland och Storbritannien och når mer än 55 miljoner lyssnare varje vecka. Vi är störst i Europa i digital och kommersiell audio. Vi skapar innehåll som når fram och låter människor uppleva ljudets kraft och möjligheter. Vi kallar det ljudeffekten.

Presskontakt Press Manager Bauer Media 070-556 47 30 LinkedIn

Bauer Media är det självklara mediehuset för ljudbaserad underhållning. Vi ger dig plattformen, nätverket och möjligheterna att utveckla din talang, förverkliga dina idéer och göra din röst hörd. Med vårt breda utbud underhåller vi hela Sverige genom innehåll som når fram och låter människor uppleva ljudets kraft och möjligheter. Vi kallar det ljudeffekten.