Programledarna på Rockklassiker

Nya Rockklassiker breder ut sig över norra Stockholm

Nya Rockklassiker med den bästa musiken från 70-, 80- och 90-talen ökar sin distribution med nya sändare i norra Stockholm i områdena kring Märsta och Sigtuna. Även i Uppsala med omnejd hörs radiostationen med en god utomhustäckning.

Det är naturligtvis jättekul att Nya Rockklassiker nu kan höras i ett så stort och viktigt område. Vi upplever att efterfrågan på musikformatet är stort, säger Rockklassikers programchef Sven Hallberg.

Nya Rockklassiker når närmare 60% av alla svenskar och hörs bland annat i Göteborg, Helsingborg, Karlstad, Malmö, Norrköping och Stockholm. Läs mer om radiostationen på rockklassiker.se

Bauer Media Sverige underhåller mer än 5 miljoner lyssnare varje vecka och vi når med det hela 50% av den svenska befolkningen. Vi berikar vardagen för våra lyssnare och aktiverar våra kunder regionalt eller över hela Sverige genom Sveriges största radiostation Mix Megapol, samt Rockklassiker, NRJ, Vinyl FM, Lugna Klassiker, Retro FM och Svensk Pop. Dessutom lyssnar 1 miljon av dem online och on demand på Podplay och Radioplay - våra plattformar för tusentals populära podcasts och digitala hem till våra stationer.

Presskontakt Press Manager Bauer Media 070-556 47 30