Premiär för femte säsongen av Älskade psykopat

Idag har podden ”Älskade psykopat” premiär för sin femte säsong på Podplay. Emilie Olsson har träffat både kvinnor och män som lurats in i destruktiva relationer och blivit utsatta för fruktansvärda övergrepp på olika sätt.

I första avsnittet får vi möta Lina som berättar hur hon träffade en charmig kille via en dejtingapp i tonåren. När de sedan inleder en relation så byter mannen skepnad och drar på ett mycket obehagligt och brutalt sätt in henne i en värld där hon utsätts för våldtäkter, gruppvåldtäkter, sexuella övergrepp och våld.

- Det blir en mycket stark och gripande säsong med varierande berättelser, alla berör på djupet. Vi har också gjort ett specialavsnitt med relationsexperten Michael Larsen. Där tar vi upp vad som kännetecknar en psykopat och narcissist och hur man kan veta att man träffat en psykopat
, berättar Emilie Olsson

Emilie Olsson driver den populära podcasten "Älskade psykopat". Hon är journalist och diplomerad relationsterapeut. Idén till podden föddes ur en egen erfarenhet och med podcasten hoppas hon kunna hjälpa kvinnor och män i liknande situationer.

Relationsexperten Michael Larsen är med även i denna säsong. I slutet av varje avsnitt analyserar Michael gästernas historier och han dyker också upp i ett specialavsnitt under säsongen, avsnittet heter: "Hur vet man om man har träffat en psykopat? Relationsexperten förklarar".

Hela säsongen, på fjorton avsnitt, finns nu för lyssning på Podplay