Rockklassiker tillbaka i Göteborg

Rockklassiker tillbaka i Göteborg

Den 1 augusti är Rockklassiker tillbaka i Göteborg på FM 104,8. Då kan göteborgarna återigen höra Tidernas bästa Rock levererat av rockstjärnor som Nicke Borg från Backyard Babies samt Ian Haugland och Mic Michaeli från Europe. Varje vardagsmorgon väcker dessutom Sveriges minst politiskt korrekta morgonshow lyssnarna, Morronrock med Jonas Nilsson och Jakob Öqvist.

Göteborg är en av Sveriges största rockstäder. Det är synd och skam att Göteborgarna de senaste åren inte haft en enda radiostation som spelat vettig musik, säger Ian Haugland, programledare på Rockklassiker.

Rockklassiker är Sveriges största rockstation och firar i år 20 år genom att tävla ut biljetter och chansen att vinna 20.000 kronor varje dag.