​Ted Johansson tillträder som interimistisk Chief Operating Officer på Bauer Media Audio i Sverige

Ted Johansson har utsetts till Chief Operating Officer på Bauer Media Audio i Sverige. Interimsrollen innebär att Ted kommer att vara ansvarig för verksamheten och ledningen i företaget som är marknadsledande inom ljud.

Ted har stor erfarenhet från mediebranschen från flera europeiska marknader. Han har tidigare haft försäljnings-, lednings- och chefsbefattningar för Clear Channel Sverige och senast Odeon Cinema Group och Filmstaden.

Paul Keenan, President for Audio, Bauer Media Group kommenterar, - Ted har en lång erfarenhet av media och en stor passion för branschen samt spetskompetens och de meriter som krävs för att skapa lönsamhet och fantastiska resultat. Jag ser fram emot att ta del av hans skicklighet inom affärsutveckling och att ta vår ljudverksamhet till nästa nivå.

- Bauer Media Audio befinner sig i en spännande position som marknadsledare inom ljud i Sverige. Dessutom är de i en digital framkant som jag ser fram emot att fortsätta utveckla tillsammans med alla duktiga medarbetare, säger Ted Johansson, tillträdande Chief Operation Officer på Bauer Media Audio.

Ted startar sin anställning på Bauer Media Audio den 9 mars. Rekryteringen av en ny permanent VD fortgår och mer information om det kommer framöver.

Staffan Rosell lämnar Bauer Media Audio den 13 mars.

Om Bauer Media Audio

Bauer Media Audio är Europas ledande digitala kommersiella  ljudleverantör. Som experter på ljudets kraft når företaget över 26 miljoner lyssnare dagligen genom sina marknadsledande radiostationer, onlinetjänster och podcasts. Verksamheten sträcker sig över sju länder inklusive Storbritannien, Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Slovakien, med ledande varumärken som KISS, Mix Megapol, Absolute Radio, Radio Norge, Radio Expres, Radio Nova, The Voice och RMF.

För mer information – vänligen kontakta:

Cat Martin
Communications Director, Bauer Media Audio