Johan Saxne, Marknadsdirektör BAUHAUS

BAUHAUS fortsätter att expandera – öppnar nytt varuhus i Växjö

BAUHAUS fortsätter att satsa i Sverige och nu står det klart att byggvarujätten kommer att öppna ett nytt varuhus vid Norremark handelsplats i Växjö. Cirka 150 personer kommer att nyanställas i samband med etableringen.

Byggvaruhuset i Växjö blir cirka 13 000 m2. Varuhuset kommer att erbjuda alla de senaste tjänsterna från BAUHAUS såsom montageservice för privatpersoner och företagsservice för professionella hantverkare.

– Vi kommer att komplettera handelsplatsen i Norremark på ett bra sätt och det känns positivt att kunna komma med ett besked om nyanställningar i dessa märkliga tider. BAUHAUS arbetar med hållbarhet i fokus och varuhuset kommer bland annat att ha laddstolpar för elbilar för att ge elbilskunder ännu bättre service, kommenterar BAUHAUS Marknadsdirektör Johan Saxne.

Byggstarten sker under hösten 2020 och öppning av varuhuset planeras till Q4 2021.

För mer information, kontakta:

Johan Saxne, marknadsdirektör BAUHAUS
Mail: jsa@bauhaus.se

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har över 270 varuhus i 19 länder (Österrike, Kroatien, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Tyskland, Ungern, Island, Norge, Holland, Slovenien, Bulgarien, Spanien, Sverige, Schweiz och Turkiet, Luxemburg, Slovakien). BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 22 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.

När det måste bli bra

BAUHAUS är en av Europas ledande byggvaruhuskedjor och har 270 varuhus i 19 länder. BAUHAUS etablerades i Sverige 1997 och är idag marknadsledande inom byggvaruhandeln med sina 21 varuhus på den svenska marknaden. BAUHAUS har sitt huvudsäte i Mannheim, Tyskland, där företagets första byggvaruhus invigdes år 1960.

Bauhaus
Enköpingsvägen 41