Multivitamintabletten Berocca lanseras i tablettform

Multivitamintabletten Berocca lanseras i tablettform

Stockholm den 23 mars 2009 - Från och med vecka 13 och framåt kommer Berocca Performance i tablettform att komma ut i Sveriges Life-butiker. Berocca finns sedan tidigare som brustablett. Stor efterfrågan har gjort att Berocca Tablett lanseras i Sverige - till fördel för alla som vill kunna ta sin dagliga vitamin snabbt och enkelt.

- Jag tycker det är bra att Berocca kommer i tablettform för de som av olika skäl inte vill dricka en brustablett. Ju fler valmöjligheter människor får, ju större chans att de får i sig de vitaminer och mineraler som faktiskt många behöver som komplement, säger Thomas Johansson, marknadschef på Life Europe i Stockholm.

Om Berocca Tablett
Berocca Performance är ett kosttillskott som innehåller höga doser B-vitaminer och C-vitaminer samt mineralerna calcium, magnesium och zink. Vitamin- och mineralinne-hållet i Berocca Tablett är detsamma som i brustabletten. Berocca Tablett sväljs hel med vatten och doseringen är en tablett per dag. Berocca Performance Tablett tas, liksom brustabletten, för bästa effekt på morgonen i samband med frukosten.

För mer information, bilder eller intervjuer vänligen kontakta:
Anna Björlin, Pressansvarig Consumer Care
Bayer Heathcare
Tfn: +46 8 580 223 91
E-post: anna.bjoerlin@bayerhealthcare.com

About Bayer HealthCare AG
Bayer HealthCare, a subsidiary of Bayer AG, is one of the world's leading, innovative companies in the healthcare and medical products industry and is based in Leverkusen, Germany. The company combines the global activities of the Animal Health, Consumer Care, Diabetes Care and Pharmaceuticals divisions. The pharmaceuticals business operates under the name Bayer Schering Pharma and as Bayer HealthCare Pharmaceuticals in the US and Canada. Bayer HealthCare's aim is to discover and manufacture products that will improve human and animal health worldwide.

About Bayer HealthCare's Consumer Care Division
The Consumer Care Division of Bayer HealthCare, is headquartered in Morristown, New Jersey, USA. Bayer's Consumer Care Division is among the largest marketers of over-the-counter medications and nutritional supplements in the world. Some of the most trusted and recognizable brands in the world today come from the Bayer portfolio of products. These include Aspirin®, ALEVE®, Flanax®/Apronax®, Alka-Seltzer®, Midol®, Talcid®, Rennie®, Canesten®, Bepanthen®, Bepanthol®, One-A-Day® vitamins, FlintstonesTM vitamins, Supradyn®, Redoxon®, Berocca®, Cal-D-Vita/Elevit®, Vital 50 Plus®, CardioAspirin®.