Nu kommer den mytomspunna "boken i boken" från Den lilla bokhandeln i Paris!

Nina George fick sitt stora internationella genombrott med Den lilla bokhandeln i Paris, där monsieur Perdu ordinerar böcker istället för medicin åt sina kunders livsåkommor, från brustna hjärtan till skrivkramp. Genom boken löper också Perdus sökande efter den mystiske författaren till hans egen absoluta favoritbok, hjärtat i hans litterära apotek, och Nina fick mängder av brev från läsare runtomkring hela världen som ville läsa, även de.

Det här är den boken. Den lilla bokbussen i Provence – i Perdus bibliotek heter den Söderns ljus och är skriven av en viss författare Sanary. I vår värld heter författaren Nina George och Den lilla bokbussen i Provence utkommer 14 september.

Om boken:
1968 lanserar budkarlen Francis Meurienne sitt »rullande bibliotek«! Något så anmärkningsvärt, originellt och häpnadsväckande hade inte förekommit i dalen mellan de fyra kullarna på väldigt länge, inte sedan den fembenta hunden Olga föddes.

I en skramlig Bleuette ryms ett universum av böcker och i dess släptåg föds bokcirklar, passionerade kärlekshistorier och mitt i alltet står Francis och hans ständiga följeslagare, den mycket speciella tolvåriga flickan Marie-Jeanne.

________

ISBN 9789170285882 | Utkommer 14 september (inbundet och audio) | Översättning av Ulrika Junker Miranda | Uppläsare Gunilla Leining

________

Nina George har skrivit romaner, essäer, artiklar, krönikor och mycket mer sedan 1992. Den lilla bokhandeln i Paris gjorde stor succé över hela världen och låg bland annat på New York Times bästsäljarlista. Hon är starkt engagerad i kampen för författarnas rättigheter och leder sedan 2019 European Writers’ Council. Nina bor i Berlin och Bretagne.

Varmt välkommen att kontakta Schyttberg PR för recensionsexemplar, förhandsläsning, intervjuförfrågningar eller ytterligare bildmaterial:
jenny@schyttberg.se | 0706-24 30 23