​Branschpressen lanserar Kommunikationsarenan i Almedalen

​Branschpressen lanserar Kommunikationsarenan i Almedalen

Ett stenkast från Vinäger i centrala Visby byggs den nya samlingspunkten för alla som jobbar i de branscher som Resumé, Dagens Media och Medievärlden bevakar.

Här arrangerar de tre branschtidningarna under måndag 1 juli till torsdag 4 juli seminarier, mingel och andra sammankomster för läsare och kunder. Mellangatan 22 blir också ett nav för de tre varumärkenas redaktionella arbete, med intervjuer samt podd- och tv-inspelningar.

– Kommunikationsarenan blir den självklara mötesplatsen för alla som är intresserade av de många viktiga frågor som medie- och kommunikationsbranschen brottas med, säger Fredrik Svedjetun, chefredaktör för Dagens Media och Resumé.

Totalt arrangeras cirka 25 seminarier på Kommunikationsarenan under politikerveckan. Varje dag inleds klockan 08:15 med Morgonsvepet LIVE, där Resumés redaktion, Netigate och inbjudna gäster går igenom dagens viktigaste händelser. Några av de andra seminariepunkterna som är klara:

• Är tv-sport en demokratisk rättighet?
  • Näthatarna – vilka är de?
  • Hur skapar vi en hållbar arbetsmiljö i kommunikationsbranschen?
  • Smygreklamen exploderar i sociala medier – men vem bär ansvaret?
  • Hur finansieras morgondagens journalistik?
  • Hat, hot och våld utan gränser – så skräms journalister till tystnad
  • Vem tar ansvar för spelbolagens marknadsföring?
  • TV i en ny tid – håller branschen på att tappa greppet om tittarna?
  • Vilka mekanismer ligger bakom ett mediedrev?
  • Hållbar kommunikation – är samhällsansvar också affärsnytta?
  • AI och robotisering – hur automatiserade kan vi bli?
  • Kris, mediedrev och troll – så navigerar du i kris 2019

De tre branschtidningarnas samarbete i Visby kommer efter att Bonnier, som ägt Resumé sedan 1989, köpte Dagens Media och Medievärlden sommaren 2018.

Några av Resumés, Dagens Medias och Medievärldens partners i Almedalen är JCDecaux, TU, RO, Danske Bank, SPER, DIK, Meltwater, Carlsberg, Netigate, Arkitektkopia, Kimm, Nordea och Reportrar utan gränser.

Läs mer om Kommunikationsarenan på www.resume.se/almedalen

För mer information, kontakta:

Johan Laur, partneransvarig,

Josefin Ekman, programansvarig

072-238 97 97, josefin.ekman@resume.se

Välkommen till Bonnier Business Media Sweden!

Bonnier Business Media (BBM) är i en stor och spännande förändringsprocess där vi nu samlar våra starka B2B-bolag inom Bonnier under ett och samma paraply i syfte att nå ytterligare tillväxt. BBM har 120 anställda och omsätter ca 200 Mkr.

Varje vecka når vi över en halv miljon beslutsfattare i Sverige med varumärken som: Veckans Affärer, Resumé, Dagens Medicin, Dagens Apotek.se, Medibas, Svenska Nyhetsbrev, Risk & Försäkring, Pensioner & Förmåner, Fond & Bank, Läkemedelsmarknaden, Telekommarknaden, Energimarknaden, Sjukvårdens Affärer, Bonnier Business Publishing, Bonnier Academy och Bonnier Ledarskapshandböcker.