miljömärkt kaffebryggare

Därför bör du välja en miljömärkt kaffebryggare

Vi har tidigare berättat varför du bör välja ett miljömärkt och etiskt kaffe. Vad många inte tänker på är att man även bör välja en bryggare som gör minsta möjliga inverkan på miljön. Därför tänkte vi nu lista tre anledningar till varför du bör välja en miljömärkt kaffebryggare!

3 anledningar att välja en miljömärkt kaffebryggare

Svenskarna blir allt mer miljömedvetna, vilket även återspeglar sig i våra shoppingvanor. Allt fler väljer nämligen att endast, eller åtminstone i så stor utsträckning som möjligt, köpa varor som är miljömärkta. Detta gäller inte minst vid köp av kaffe. Vad många däremot missar är att välja en bryggare med minsta möjliga miljöpåverkan.

Nedanför listar vi därför tre goda anledningar att välja en miljömärkt kaffebryggare:

1. Det sparar mycket energi

Den svenska energimyndigheten har låtit göra en undersökning som visar att det finns mycket energi att spara på kaffet. Man tar bl.a. upp ett exempel där man uppger att en miljon hushåll (som brygger en kanna kaffe per dag) kan göra av med så mycket som 40–60 miljoner kilowattimmar per år.

Genom att istället välja en miljömärkt kaffebryggare kan du minska energianvändningen och därigenom slå ett slag för miljön.

2. Det kan vara bättre för din hälsa

Att välja en kaffebryggare som är testad och certifierad kan inte enbart minska din energianvändning, utan det kan även vara bättre för din hälsa. Som bekant kan kaffebryggare nämligen bestå av många plaster och metaller som innehåller hälsofarliga ämnen.

I bryggare som är miljömärkta ställs det hårda krav på vilka ämnen som får ingå i den plast och metall som kaffet kommer i kontakt med, vilket i sin tur säkerställer att du inte får i dig några hälsofarliga ämnen.

3. Det smakar bättre

Genom att välja en miljömärkt kaffebryggare kan du njuta av en välsmakande kopp kaffe utan bitter eftersmak, varken för dig eller miljön!

Slå ett slag för miljön med Beans in Cup

På Beans in Cup brinner vi för att leverera godare kaffeupplevelser på arbetsplatser. Och då menar vi inte enbart ett kaffe som smakar gott, utan som även gör gott för såväl människor som miljön.

Vi är därför mycket stolta över att vara ett av få företag i Sverige som är godkänd för en Svanenmärkt kaffetjänst, vilket innebär att vi kan erbjuda våra kunder en hållbar kaffetjänst i alla led!