Björn Ahlgren blir ny Partner i BearingPoint

Björn Ahlgren blir ny Partner i BearingPoint

13 nya Partners inom BearingPoint i Europa markerar ytterligare firmans tillväxtambition

Stockholm den 1 juli, 2021 – Idag presenterar managementkonsultfirman BearingPoint 13 nya Partners i Europa som befordrats internt. Detta markerar ytterligare firmans framgång, tillväxt och de ambitioner som definierats i BearingPoints ”Strategy 2025”: fokus på medarbetarna, överträffa marknaden varje år, och att vara i topp 3 inom valda fokusområden.

En av firmans 13 nya Partners är Björn Ahlgren, som efter att ha jobbat på SAS Institute kom till BearingPoint i Stockholm år 2008. Sedan dess har Björn varit med och utvecklat firmans nu väletablerade verksamhet inom detaljhandel och konsumentvaror. Han har projektlett ett stort antal affärskritiska transformationsprojekt runt digitalisering, sälj och marknad, supply chain och operations och varit strategisk rådgivare för våra kunder och partners, både i Sverige och i övriga Europa.

Per Yhde, Partner på BearingPoint “Det är oerhört välförtjänt att Björn blir Partner i BearingPoint. Utöver hans expertis och erfarenhet som managementkonsult, och att han är så enormt uppskattad bland våra kunder och kollegor, så är det alltid ett nöje och väldigt lärorikt att arbeta med Björn i ledningsgruppen.”

”Det var varit en fantastisk resa att få vara med och bygga team, kompetens och verksamhet sedan jag började på BearingPoint. Jag upplever att våra kunder, och detaljhandeln i stort i Sverige, ofta är modiga och öppna för att tänka nytt, driva innovation och att utmana arbetssätt och affärsmodeller. Att få vara med och hjälpa dem genomföra sina förändringsprogram har varit och är fortfarande så otroligt roligt och givande. Att få bli Partner är en milstolpe för mig och ett kvitto på att det vi gör skapar värde, både för kunder och medarbetare. Jag ser fram emot att fortsätta växa vår verksamhet och våra affärslösningar”, säger Björn Ahlgren, Partner på BearingPoint.