Beauty Planet börjar sälja bareMinerals

I måndags slog Beauty Planet upp dörrarna för försäljning av det populära mineralsminkmärket bareMinerals.

bareMinerals är en komplett makeupserie baserad på 100% rena mineraler. De mineralbaserade produkterna är fria från konserveringsmedel, parfym, stabiliseringsmedel, mineraloljor, syntetiska färgämnen, parabener och andra kemiska ingredienser som kan verka irriterande på känslig eller oren hud. Produkterna är ej testade på djur. De bästa säljande produkterna är bareMinerals Matte SPF 15 Foundation och bareMinerals Original SPF 15 Foundation. BareMinerals är ett utmärkt komplement till hudvård från Decléor.

- Mineralmakeup har vuxit kraftigt i popularitet och det är väldigt roligt att vi kan presentera ett så framträdande varumärke som bareMinerals i vårt sortiment, säger Björn Andres VD på Beauty Planet.

• Skönhet

Om Beauty Planet

En av Sveriges ledande nätbutiker för parfym, make up, hudvård och hårvård från välkända varumärken till låga priser.

Beauty Planet är en e-handelsplats som erbjuder parfym, hudvård, smink och hårvård från välkända internationella varumärken till lägre priser än i vanliga butiker. Företaget grundades av Björn Andres under 2006 och har sedan starten vuxit kraftigt i både omsättning och sortiment till att bli ett av Sveriges ledande varuhus för skönhetsprodukter på nätet. Sedan mars 2010 ägs Beauty Planet av inkClub Development AB, en av Sveriges största e-handelsbolagkoncerner.

Följ oss på Facebook och Twitter eller besök Beauty Planet.