Digitala byrån stänger kontoren vid coronautbrott i Sverige

​Med anledning av coronavirusets (SARS-CoV-2) spridning i Italien, Österrike, Spanien och Kroatien, där det kommer allt närmre Sverige. Samt med anledning av Folkhälsomyndighetens uppdaterade riskbedömning på tisdagen, har digitala byrån BBO tagit ett beslut om en handlingsplan vid utbrott av coronaviruset i Sverige – som delges öppet.

Syftet med att offentliggöra beslutet förklaras på företagets blogg med att byrån ser en möjlighet för en stor del av Sveriges tjänsteföretag att hålla verksamheter och ekonomin igång genom att nyttja digitaliseringens framsteg och i synnerhet möjligheten att under en tid välja webb- och telefonmöten istället för fysiska möten.

- Vi tror att det finns en risk att en passivitet, eller ett handlande av överdriven oro, kan leda till att man antingen inte gör något och riskerar att stora personalstyrkor smittar varandra, eller att man pausar verksamheter som egentligen skulle fungera lika bra eller nästan lika bra med mer digitala interaktioner istället för fysiska möten mellan människor, säger Carl-Gustav Öberg, VD för BBO.

Genom att i händelse av ett coronautbrott i Sverige stänga ned de fysiska kontoren i Göteborg och Stockholm, och ersätta fysiska möten med webb- eller telefonmöten under en tid, och låta personalen helt arbeta hemifrån eller på egen vald plats, minskas risken för att kollegor smittar varandra, kunder och samarbetspartners. Företaget ser att detta blir ett sätt att göra vad de kan för att hålla sina hjul, och förhoppningsvis så stor del som möjligt av den svenska ekonomin, i rullning. Kanske bör även ditt företag överväga en sådan handlingsplan?

Kontakt:

Carl-Gustav Öberg

carl-gustav.oberg@bebetteronline.com

• Elektroniska affärer, kommunikation

• utbrott
  • digital byrå
  • stockholm
  • göteborg
  • google
  • sökmotoroptimering
  • digital marknadsföring
  • corona
  • coronavirus

• Stockholm

Be Better Online är experter på onlinemarknadsföring och att skapa framgång för våra kunder. Vi hjälper våra kunder att öka sin försäljning, får fler besökare till sina digitala medier, omvandla besökare till betalande kunder och att hitta sina nya medarbetare.

Vi startade 2009 och vi är stolta över att ha fått utmärkelsen DI Gasell både 2014 och 2015. I dag är vi 33 medarbetare i Stockholm och Göteborg.