Beckers färgtema ”Inred med värme” visar djärva röda nyanser. Väggkulören heter Tegel och bröstpanelens kulör heter Torp.

Kulörer som omfamnar inredningsstilen!

Kulörer väcker känslor! Inred med tydlighet utifrån din stil och välj kulörer som omfamnar och ramar in hemmet. Till din hjälp erbjuder nu Beckers fyra färgteman, med sex noga utvalda kulörer i varje.

Det är kulörerna i hemmet som omsluter och ger den röda tråden till inredningsstilen. Som förstärker en känsla och lyfter fram arkitekturen, en möbel eller en accessoar. För att skapa dynamik är det en färgfamilj med flera olika balanserande kulörer som ger det mest lyckade resultatet. Därför presenterar nu Beckers fyra lika tydliga som starka färgteman, med sex noga utvalda kulörer i varje.

Sätt färgen och knyt ihop stilen. Det låter precis så enkelt som det är!

Inred med värme – en trend vi redan har sett mycket av och den lever vidare. Sammet, mjukt, bulligt och en känsla av 1970-talet som samarbetar med orientaliska influenser och som visar att vi rör på oss och reser. Allt detta under en elegant rubrik. Kulörmässigt målar vi djärvt i röda och rosa toner som går ton i ton. Accentfärgen är gul.

Inred med känsla – lugn, harmoni och med ett usprung till hantverket. Stilistiskt och sparsmakat, hållbart och närproducerat, eko-garvat läder och fårull. Tänk yta med samma struktur som på korgar, grov juteväv och tegel. Kulörmässigt ser vi grått, svart och varmt beige med de passande kulörnamnen Tjäle, Potatis, Grotta och Skorsten kombinerade med den fräscha kulören Kokos.

Inred med historia – visar det personliga och estetiska. Här pratar vi storytelling om hur och varför och din personliga relation till tingen och kulören som är viktigare än trenden. Tänk konst som fyller väggarna, design, äkta mattor och ärvda klenoder till de klassiska men väl så modiga kulörerna Påfågelblå, Plommon, Smaragd och Citron.

Inred med guldkant – den blå stilen men medmer grönt i än det vi ser idag och som tydligare visar kombinationen lyx/bohem där avslappnat möter det guldkantade. Vi ser stormönstrat och detaljrikt samtidigt som marmorn, ihop med de varma metallerna som domineras av mässing, finns kvar. Den blå kulören som tidigare bara var blå är nu en mustigare blå, ihop med mörkgrönt och den blågröna skalan från havet och skogen. Här bekantar vi oss med kulörnamn som Gasoline, Himlavalv och Stålblå.