Festtemat tänjer på gränserna och visar djärva kombinationer. Namnen är Champagne 547, Ostron 552, Rock n’ Roll 521 och Karamell 700.

Måla med inspiration från aktuella kulörteman!

Att färgsätta utifrån ett tema är ett inspirerande sätt att hitta färgkombinationer. Från Beckers finns en hel uppsjö av kulörer med lika vackra som spännande namn - och naturligtvis finns det en tanke bakom just de valda namnen som tydligt förstärker känslan hos kulören.

Tänk tema och gör det enkelt för dig att kombinera olika kulörer. Högaktuella färgfamiljer från Beckers är Vinter, Fest och Lantkök
   I temat Vinter hittar vi namnen Vinternatt, Frost och Kyla. Det är kallare kulörer som gärna öppnar upp och ger en ljusare, större och luftigare känsla i rummet.
   Fest är mixen av kulörerna Champagne, Ostron, Rock n’ Roll och Karamell, som tillsammans tänjer på gränserna. Det svarta skapar tyngd till det snällare, mjuka och helrätta rosa – som i kontrast med det mörka snarare signalerar attityd.
   Temat Lantkök samlar de mjuka, naturnära kulörerna Marmor, Potatis, Lin och Salvia, där det gröna är kopplat till växtlighet och beige till naturmaterial. Kulörer som tillsammans tillför hemmet en lugn och harmonisk stämning.

Till temat Lantkök samsas de naturnära kulörerna. Kulörnamnen är Marmor 654, Potatis 601, Lin 556 och Salvia 825.

Temat heter Vinter och visar kulörer som ger en luftigare känsla i rummet. Namnen är Vinternatt 507, Frost 754 och Kyla 741.

Relaterat innehåll