Nyhet! Beckers Mood Professional Finish  – mycket hård och tålig lackfärg

Nyhet! Beckers Mood Professional Finish – mycket hård och tålig lackfärg

Inga ränder och en målad yta, mycket hård och tålig. Mood Professional Finish är den nya unika lackfärgen från Beckers som får möbler, luckor och snickerier att se ut som nya.

Den nya vattenburna lackfärgen Mood Professional Finish är en färg som är skön och enkel att måla med samtidigt som den ger en mycket hård och tålig yta.

När man målar snickerier och möbler vill man självklart också ha en yta som tål fläckar, speciellt om det är ett bord eller andra möbler där man äter, ställer saker, ritar och pysslar. Den nya och helt unika formulan i Mood Professional Finish ger möblerna en hård yta som kommer att hålla länge, vilket gör att möblerna klarar en vardag med både spill och kladd utan risk för vattenringar eller att det blir repor och slitage i ytan vid minsta påfrestning.

Lackfärgen ger även ett helt slätt resultat utan pensel-ränder eftersom den flyter ut väldigt bra. Möbler och snickerier får en slät och vacker halvblank yta. Med Mood Professional Finish är det möjligt att måla de flesta typer av snickerier och metallytor inomhus.
Finns som 0,75 liter och 3 liter. Den har en halvblank glans, är klibbfri efter 2 timmar och övermålningsbar efter 6 timmar.

Cirkapris: 440 kr/0,75 liter.

Sedan 1865 har Beckers Färg inspirerat människor att måla om sina hem och numera är företaget en av Skandinaviens största och mest miljöanpassade färgtillverkare. Idag är 99 procent av färgerna vattenburna och nästa mål är att minska koldioxidutsläppen med 50 procent fram till 2020. Beckers finns hos cirka 170 återförsäljare i Sverige. Läs mer på www.beckers.se.