Nu lanserar Beckers ett nytt koncept för färgförsäljning. Detta för att öka kundens upplevelse och möjligheten att göra de rätta färgvalen.

Nytt koncept för ökad färgupplevelse!

Nu lanserar Beckers en inspirerande färgavdelning på utvalda K-rauta-varuhus. Där kan kunden, beroende på vad som ska målas, klicka sig fram till det rätta färgvalet på smarta touchskärmar. Vid servicedisken finns gratis WiFi och möjlighet att ladda telefonen.

Nu lanserar Beckers ett nytt koncept för färgförsäljning på K-rauta i Umeå, Karlstad, Järfälla och Mölndal, detta för att öka kundens upplevelse med hjälp av färginspiration.

Konceptet bygger på kulörprover och kulörchips i två tydliga kategorier, inomhus och utomhus. På en kub i mitten av färgavdelningen visas ett moodboard som presenterar säsongens trender. I hyllan exponeras alla prover på uppmålade ytor, så att kunden tydligt ska kunna se det slutliga resultatet.

Via smarta touchskärmar placerade i produkthyllorna och på servicedisken klickar sig kunden fram och svarar på enkla frågor som ”måla inomhus eller utomhus?”, ”på väggar eller möbler?”, ”underlag …” och inom fyra klick har Beckers färgguide rekommenderat rätt produkt för målningsjobbet.

Färgavdelningen, med sin visuellt framträdande plats i butiken, innefattar även en servicedisk där det är möjligt att få hjälp med allt från inspiration till produktinformation. Beckers bjuder på fritt WiFi och det finns även en laddningsstation för mobilen.

Stor omsorg har även lagts på att erbjuda en miljö där man ska kunna göra de rätta färgvalen utan stress och press.

Färgavdelningarna kommer vara färdigbyggda och klara i mitten av juli.

Sedan 1865 har Beckers Färg inspirerat människor att måla om sina hem och numera är företaget en av Skandinaviens största och mest miljöanpassade färgtillverkare. Idag är 99 procent av färgerna vattenburna och nästa mål är att minska koldioxidutsläppen med 50 procent fram till 2020. Beckers finns hos cirka 170 återförsäljare i Sverige. Läs mer på www.beckers.se.