Spara arbetstid med ny matt grund- och täckfärg!

Spara arbetstid med ny matt grund- och täckfärg!

Efterfrågan på vackra, matta målade ytor i offentliga miljöer blir allt större. Samtidigt är kraven på att ytorna ska vara lätta att rengöra höga. Nya Beckers Scotte GT7 är en matt akrylatfärg som uppfyller allt detta samtidigt som färgen inte kräver grundmålning och därmed sparar tid.

Vackra, matta målade ytor – det är vad allt fler arkitekter och beställare efterfrågar när det gäller färg för offentliga miljöer. Samtidigt är kraven på att de matta ytorna ska vara lika lättrengjorda och tåliga som de blanka ytorna. Svaret på efterfrågan är nya Scotte GT7 från Beckers, en matt, tvättbar akrylatfärg med en hög kemikalieresistens. Även täckförmågan är hög och det behövs bara två strykningar för ett perfekt resultat, grundmålning behövs inte.

– Matt färg är den mest förekommande glansen och med bättre tålighet i produkten ökar därmed användningsområdena. Det och tidsvinsten när man målar är två faktorer vi har tagit fasta på när vi har utvecklat Scotte GT7, säger Martin Helgesson, produktchef på Beckers.

Scotte GT7 kan användas på de flesta typer av material, exempelvis gips, spackel, glasfiberväv, gipsskivor och betong. Färgen lämpar sig även för reparationsmålning och kan då användas på ytor som tidigare är målade med latex- och alkydfärg. När du målar kan du använda såväl rulle och pensel som högtrycksspruta och Scotte GT7 luktar obetydligt både när man målar och när färgen torkar.

Scotte GT7 är därmed en färg som passar ytor med högt slitage och fungerar lika bra att måla i trappuppgångar, korridorer och receptioner som på skolor, sjukhus och andra vårdinrättningar. Utsatta väggpartier där man tidigare varit tvungen att välja blanka ytor för att säkerställa ett hållbart resultat.

Med nyheten Scotte GT7 är Scottesortimentet komplett. I serien finns även den helmatta färgen Scotte GT5 och den halvmatta Scotte GT20. Scotte GT5 får även en ny kvalité där det räcker med två strykningar utan grund.

Scotte GT7 kostar cirka 1 440 kr för 10 l, exkl. moms.

Lina Markström, Kommunikations- & PR-ansvarig Beckers, 0722-19 29 70, lina.markstrom@beckers.se
eller Johanna Eklund, PerPR, 08-400 255 17, johanna@perpr.se.

Bilder finns att ladda ner på perpr.se och beckers.se.