Ultramatt och tålig på samma gång

Ultramatt och tålig på samma gång

Beckers nya väggfärg Symfoni Ultramatt är en mycket tålig färg som samtidigt ger en exklusiv kulörupplevelse. Nu går det att få den speciella och lite lyxiga känslan som en sammetsmatt färg ger i alla rum, även de som utsätts för extra tuffa tag.

Tack vare ett unikt bindemedel går det nu att måla väggar som utsätts för smuts och repor med en extremt matt färg. Symfoni Ultramatt har en helt unik tålighet för att vara en helmatt färg. Resultatet blir en praktisk men samtidigt sammetsmatt yta som lockar till beröring.

Symfoni Ultramatt går bra att torka av utan att ytan blir glansig. Det är perfekt i exempelvis köket där det lätt blir fläckar och i hallen där skor, väskor och paraplyer ofta lämnar ovälkomna spår efter sig. För att inte tala om många barnrum som utsätts för ett slitage lite utöver det vanliga. Kort sagt, Symfoni Ultramatt är utmärkt överallt där praktiskt ska kombineras med vackert.

Tack vare den helmatta ytan reflekterar färgen inte ljus som en vanlig färg gör utan man får istället ett djup i kulörupplevelsen. Det märks inte minst om man målar med en mörkare kulör. Intrycket blir en slätare och jämnare vägg med en exklusiv känsla.

Symfoni Ultramatt är också enkel att måla med och har en mycket god täckförmåga.

Beckers Symfoni Ultramatt finns att köpa på Happy Homes, du hittar närmaste butik på beckers.se. Rekommenderat pris för Vit Bas A: 610 kr/3 l.

Lina Markström, 0722-19 29 70, lina.markstrom@beckers.se
eller Olivia Kukacka, 08-400 255 17, olivia@perpr.se.

Bilder finns att ladda ner på www.beckers.se eller klicka här.