Det 1-kanaliga kommunikationsgränssnittet EL6821 integrerar smidigt DALI/DALI-2-komponenter i kraftfulla EtherCAT-nätverk.

Flexibelt EtherCAT-kommunikationsgränssnitt för DALI-2

Beckhoffs EtherCAT-terminal EL6821 klarar att ansluta upp till 64 DALI/DALI-2-slavar och 64 DALI-2-ingångsenheter. TwinCAT 3 System Manager ger smidig, flexibel konfigurering och parametrering av DALI-enheter.

Programmeringen av EtherCAT-terminalen är jättesmidig: den programmeras med TwinCAT 3-funktionsblock. EL6821 har även integrerad DALI-busseffektmatning som går att slå av med garanterad 220 mA-utgångsström. Den galvaniskt isolerade ingångsspänningen matas via en EL9562 EtherCAT-effektmatningsterminal. EtherCAT-terminal EL6821 är certifierad enligt DALI-2-standard.

Det innebär att det går att sömlöst integrera max 64 DALI-reglerdon och 64 DALI-styrdon i överordnat EtherCAT-nätverk med en kompaktterminal med måtten 12 x 100 x 68 mm (B x H x D). EtherCAT-terminalens driftsättning och användning har olika stödfunktioner: LED-signaler som statusindikeringar och två digitalingångar ger jättesmidig driftsättning. TwinCAT 3 System Manager ger enkel, smidig konfigurering och parametrering av EL6821 och DALI-enheter. Det beprövade TwinCAT 3 PLC-biblioteket Tc3_DALI är tillgängligt för programmering.

Vid frågor ring eller maila:
Östra Hindbyvägen 70, SE-213 74 Malmö, Sverige
E-post: press@beckhoff.se, www.beckhoff.com