Beckhoff bidrar till smartare och mer kostnadseffektiv energimätning

Beckhoff bidrar till smartare och mer kostnadseffektiv energimätning

Att mäta är att veta, och med I/O-korten EL3443 och EL3446 samt våra strömtransformatorer SCT är det enklare än någonsin att samla data för att fatta smarta beslut. TwinCAT 3 erbjuder flertalet möjligheter att lagra mätdata lokalt eller i molnet eller kommunicera mätdatan vidare till överordnande system för analys. Genom att använda sig av TwinCAT3 kan våra kunder därmed dra nytta av dessa kraftfulla moduler för att övervaka och maximera energieffektiviteten i sina anläggningar.

Den unika kombinationen av I/O-korten har en central fördel - referensspänningen mäts endast på en punkt och kommuniceras sedan mellan I/O-korten över EtherCAT-protokollet. Denna teknik är tidstämplad för att garantera att både ström och spänning mäts simultant och ger därmed noggranna och tillförlitliga mätresultat. Med den här tekniken kan våra kunder mäta tre trefasgrupper eller upp till nio enfasgrupper samtidigt. Dessutom kan man enkelt lägga till fler grupper genom att använda våra EL3446 I/O-kort

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra kunder lösningar som inte bara är platsbesparande och kostnadseffektiva, utan också ger möjlighet att styra och övervaka energiförbrukningen på ett smart sätt, säger Daniel Jovanovski applikationsingenjör på Beckhoff Automation. Med hjälp av EL3443 och EL3446 kan vi inspirera våra kunder att ta steget mot en mer hållbar framtid.

Daniel Jovanovski applikationsingenjö,Beckhoff Automation

Beckhoff Automation AB tar även egna steg för att vara en förebild inom energieffektivitet. Vi är stolta över att kunna meddela att vi har installerat solceller på vårt nya huvudkontor i Malmö och använder EL3443, EL3446 och SCT strömtransformatorer för att övervaka och optimera vår egen energiförbrukning. Detta är ett tydligt exempel på hur våra egna produkter kan göra skillnad och vara en kostnadseffektiv lösning för att möta energibehovet.

Vill du veta mer om Beckhoff Automation och hur våra lösningar kan bidra till din verksamhet?

Kontakta oss på info@beckhoff.se eller 040-680 81 60

Om Beckhoff Automation

Beckhoff Automation levererar öppna automationsprodukter baserade på beprövad teknik som gör att kunder kan implementera dem i avancerade system snabbare och till en lägre totalkostnad än traditionella PLC och MotionControl-system.

Beckhoff har ett tätt försäljningsnätverk av dotterbolag och distributörer över hela världen. Det svenska dotterbolaget, Beckhoff Automation AB har sitt huvudkontor i Malmö.

Läs mer på www.beckhoff.se