Bara 12 mm bred och med en kombination av upp till tolv signalgränssnitt gör att EtherCAT-plinten EL8601-8411 går att använda högflexibelt.

Kompakta I/O-multigränssnittet EL8601-8411

12 mm EtherCAT-plint för upp till tolv signalgränssnitt och nio signaltyper

Beckhoffs nya EL8601-8411 EtherCAT-plint ger maximal flexibilitet i kompakt design, bara 12 mm bred, som 12-kanals multigränssnitt. Suverän för såväl applikationer som bara kräver några få komplexa signaler som specialbyggda maskiner där den högflexibla signalkonfigureringen tar upp minimalt utrymme.

EtherCAT-plinten EL8601-8411 ger en kombination av upp till 12 signalgränssnitt (8 x DI, 2 x DO, 1 x AI, 1 x AO) och upp till nio olika signaltyper. Den ger tack vare det stora antalet konfigurerbara kombinationer en kompakt lösning för applikationer som bara kräver några få komplexa signaler – den är t.ex. en perfekt komplettering till den inbäddade CX7000-PC:n.

Förutom digitala in- och utgångar, en analogingång och en analog utgång går den att konfigurera som ström- eller spänningssignal. De digitala ingångarna med konfigurerbara filtreringstider går även att använda för 24 V HTL-pulsgivare med A/B-spårning inkl. sekvenskretsfunktion eller som upp-/nedräknare med räknefrekvenser upp till 100 kHz. Två av de digitala utgångarna går att använda som modulerbar PWM-signal både pulsbredd och -frekvens i intervallet 20 Hz till 25 kHz. Det gör att EL8601-8411 går att använda extremt flexibelt, t.ex. i digital/analog-, räknare/PWM/analog- eller pulsgivare/PWM/analog-konfiguration.