Ultra-Kompakt-Industri-PC C6027 lämpar sig med ett andra platinnivå (här med sex extra Ethernet-ports) för ett mycket brett användningsområde.

Hög, fläktlös CPU-prestanda med expanderbara gränssnitt och 1-sekunds-UPS

Modulär C6027 kompletterar Ultra-Kompakt-Industri-PC-serien

Hög, fläktlös CPU-prestanda med expanderbara gränssnitt och 1-sekunds-UPS

Beckhoffs Ultra-Kompakt-Industri-PC C6027 är ett fläktlöst system, trots sin ringa storlek och den höga Intel®-Core™-i-CPU-prestandan. I jämförelse med den redan introducerade IPC C6025 har den ytterligare ett kretskort, internt, som gör det möjligt att expandera systemet med fler gränssnitt och få en integrerad 1-sekunds-UPS. Fler system i samma klass är på gång.

Den nya Ultra-Kompakt-Industri-PC C6027 öppnar, som ett modulärt system med möjlighet att expandera systemet för ny funktionalitet, för många nya användningsområden. Från början finns redan:

– 6 x Ethernet-Ports (RJ45)

– en integrerad 1-sekunds-USV för säkring av persistent data

Därför lämpar sig C6027 i sin första modell med totalt nio Ethernet-ports, optimal som IoT- eller Security-Gateway för sammankoppling av olika maskin- och anläggningsmoduler. Utöver Edge-Device-funktionalitet får man med de kompakta måtten 82 x 127 x 69 mm en ytterst kompakt maskinstyrning med C6027. Tillsammans med sina mångsidiga, flexibla monteringsmöjligheter får den plats i nästan alla apparatskåp- och maskinkoncept.

Med avancerade passiva kylningen som finns inbyggd, tillsammans med de energieffektiva Intel®-Core™-i-U- processorerna, når man hög prestanda utan att generera mycket värme och förlusteffekt. Utöver det erbjuder den med ett aluminium-zinktryckgjutet hölje utrustade C6027 som standard även:

– Upptill fyra processorkärnor

– 4 GByte DDR4-RAM (expanderbart till 8 GByte)

– 40 GByte M.2-SSD, 3D-Flash

– 1 x DisplayPort-anslutning