IP-67-moduler med 16 kanaler reducerar kabeldragningen

IP-67-moduler med 16 kanaler reducerar kabeldragningen

De nya EtherCAT-Box-modulerna för IP-67-systemet från Beckhoff innehåller 16 kanaler – istället för hittills 8 – i dubbelt så brett hölje, vilket leder till en tydlig reducering av kabeldragningen och kanalpriset.

Beckhoffs EtherCAT-Box-moduler ur 16-kanals-serien kan integreras direkt i alla EtherCAT-nätverk. På detta sätt bibehålls den höga EtherCAT-kapaciteten med 100 MBit/s fram till varje IP-67-box. Med exakt dubbelt så brett hölje på 126 x 60 x 26,5 mm har modulerna plats för 16 digitala in- resp. utgångar. Modulerna är utförda med M8- eller M12 för signalanslutningen. På grund av det dubbla antalet kanaler per EtherCAT box sparar användaren tid och kostnader vid kabeldragning av både EtherCAT- och strömförsörjning.

Följande I/O-varianter står till förfogande, respektive med M8- eller
M12-skruvanslutningar:

–                    EP1809: 16-kanals digitalingång

–                    EP2809: 16-kanals digitalutgång

–                    EP2339: 16-kanals digital-I/O (fritt väljbar)

Montagepunkterna har övertagits från de kompakta 30 mm breda EtherCAT-Box-modulerna, så att 16-kanals boxmodulerna kan monteras i samma raster.

www.beckhoff.se/EtherCAT-Box

Läsarfrågor? Vänd Er vänligen till:

Beckhoff Automation AB, Stenåldersgatan 2A, 21376 Malmö, Sverige

Telefon: + 46 (0) 40-680 81 60, Fax: + 46 (0) 40-680 81 61

e-mail: info@beckhoff.se, www.beckhoff.se

Jessica Johansson

Presskontakt Marknadskoordinator Sverige

PC baserade automationslösningar för industri och fastighet

Beckhoff Automation levererar öppna automationsprodukter baserade på beprövad teknik som gör att kunder kan implementera dem i avancerade system snabbare och till en lägre totalkostnad än traditionella PLC och MotionControl-system. Beckhoffs ”New Automation Technology” produktportölj består av:
- Industri PCs, EmbeddedPC och Embedded Controller(PLC)
- PC-Skärmar
- I/O (IP20 och IP67)
- Servoförstärkare & motorer
- TwinCAT, mjukvaruplattform med standarden IEC61131-3
Produkterna kan användas separat eller tillsammans i ”sömlösa” system för alla typer av applikationer. Beckhoffs ”New Automation Technology”-filosofin står för universella och öppna styr- och automationslösningar. De används i hela världen, i en rad olika applikation från CNC-maskiner till intelligent fastighetsautomation. Beckhoff kan idag ge sina kunder ett fullt utbud av produkter inom både hårdvaru- eller mjukvarubaserade styrsystem.
Beckhoff Sverige:
Beckhoff har ett tätt försäljningsnätverk av dotterbolag och distributörer över hela världen. Det svenska dotterbolaget, Beckhoff Automation AB, grundades 2002 och har sitt huvudkontor i Malmö. Verkställande direktör är Håkan Brandt. Förutom försäljning och teknisk support finns även lokalt utbildningscentra i Malmö. Lokala försäljningskontor finns i Göteborg och Stockholm.

Beckhoff Automation AB
Östra Hindbyvägen 70