Panel-PCs och displayer i rostfritt stål från Beckhoff

Panel-PCs och displayer i rostfritt stål från Beckhoff

Infällda inbyggnadspaneler förbättrar renrummet

Förutom armmonterade panel-PCs och displayer kan nu även inbyggnadspaneler anpassas till de höga kraven inom livsmedels-, förpacknings- och medicinindustrin. Panel-PCs för inbyggnad i serien CP62xx och displayer för inbyggnad i serierna CP66xx och CP69xx kan fås som tillval med front i rostfritt stål och infälld pekskärm.

Beckhoffs inbyggnadspaneler i rostfritt stål kan fås som standard vid kvantitet av en styck.  Tack vare det närmast spaltfria utförandet förhindras att fukt fastnar och att föroreningar bildas. Panelen finns i 5, 7, 12, 15 och 19-tum. Dessutom kan de med hjälp av en kundspecifik frontfolie även monteras infällda i apparatskåp.

Skalbarhet vid oförändrade mått

Inbyggnadspanelerna i rostfritt stål erbjuder flera användningsmöjligheter, från enkel panel upp till komplett styrsystem tillsammans med automationsprogramvaran TwinCAT – detta med samma mått som befintliga modeller.

–                    Displayen CP69xx för inbyggnad med DVI/USB-Extended-anslutning kan användas på upp till 50 m avstånd från PC:n.

–                    Displayen CP66xx för inbyggnad med Ethernet-anslutning och Intel®-IXP420-processor kan användas som oberoende Panel-PC, Remote-Desktop-display eller som serverterminal.

–                    Panel-PC:n CP62xx för inbyggnad erbjuder ett komplett styrsystem i kombination med TwinCAT. Som processor kan man till exempel välja Intel® Atom™, vilket på grund av den låga värmeförlusteffekten  ger en fläktlös Panel-PC.

Både inbyggnadspanelerna och de armmonterade panelerna i IP 65 i rostfritt stål är ytterst kompakta, tåliga och flexibla. 12-, 15- och 19-tums panelerna för inbyggnad kan fås med ett USB-uttag i IP 67 som tillval. Dessutom är kundspecifika anpassningar möjliga, som till exempel en anpassad frontfolie.