Beconfident väljer Omniarch för internationell satsning

I en värld där mycket är satt på paus fortsätter Beconfident att gasa. Under sommarmånaderna utökades den interna kompetensen då man tog in Thomasine von Bodungen som marknads- och e-handelsansvarig för att driva den digitala satsning som kommer att etablera varumärket Beconfident ordentligt och skala upp e-handeln internationellt. Den förstärkta kompetensen är ytterligare ett steg i riktningen mot Beconfidents vision att bli en best in class global e-handel och återförsäljarpartner.

En viktig faktor i arbetet med att nå en markant digital tillväxt är att Beconfident nu väljer att ingå ett samarbete med byrån Omniarch, en hybrid i gränslandet mellan operativ och strategisk byrå med spetskompetens inom e-handel och digital tillväxt.

Ambitionen är att bygga ett stabilt fundament för vidare internationell uppskalning, och en del i samarbetet innefattar konsultation kring uppbyggnaden av Beconfidents nya internationella e-handelsplattform för både B2B och B2C. Målsättningen är en fullkomligt mobilanpassad plattform som gör det så enkelt som möjligt för kunder att handla och återförsäljare att hantera sin orderläggning, där stort fokus läggs på att utveckla de separata funktionerna för B2C respektive B2B. Den nya plattformen kommer att lanseras vid årsskiftet 2020/2021 och innefattar bolagets totalt 15 domäner för marknader runt om i Europa.

- Vi har som mål att växa mycket och på kort tid, så vi har letat efter partners som är riktigt vassa på e-handel och uppskalning samt kan leverera tydliga resultat. I Sandra Hammarlund och Mattias Pettersson med team hittar vi inte bara värdefull erfarenhet och kompetens, utan också ett otroligt driv, tydligt resultatfokus och höga ambitioner. Det är en viktig förutsättning för oss att Omniarch delar vår vision om att bli best in class på det vi gör, berättar Thomasine von Bodungen, Global Brand and E-commerce manager på Beconfident.

Omniarch vice vd, Daniel Aronowitsch, ser stor potential i samarbetet.

- Beconfident är ett företag med riktigt bra produkter och ett fint helhetskoncept. Vi ser stor potential att lyfta affären och att vara en del av den internationalisering och digitala expansionen Beconfident står inför, berättar Daniel.

Vidare ser man över varumärkets kommunikationsplattform, marknadsstrategi samt kampanjplan för att vässa kommunikationen och fortsätta bygga Beconfident som innovativt varumärke och pålitlig leverantör av ett helhetskoncept inom munhälsa.

Tillsammans med Omniarch etablerar Beconfident den nya generationens tandblekning och munvård med utgångspunkt i naturliga, hälsofrämjande ingredienser och den senaste teknologin tillgänglig. Samarbetet mellan Omniarch och Beconfident löper initialt under 3 månader fram till årsskiftet 2020/2021 men med option om förlängning och ett långsiktigt samarbete för att tillsammans åstadkomma en framgångsrik internationell uppskalning kommande år.