Beijer Hockey Games blir ännu större – tar plats i Globen

Beijer Hockey Games blir ännu större – tar plats i Globen

Förra årets publikfest under Beijer Hockey Games får nu chansen att växa rejält. Säsongen 2019/2020 flyttar den årligt internationella hockeyturneringen från Hovet in i anrika Globen.

- Det känns otroligt roligt att vi kan bjuda in till en ordentlig hockeyfest i Globen, en klassisk hockeyarena där många blågula segrar har firats. Förra året var en succé och nu satsar vi ännu högre. Precis som förra året kommer vi bjuda dit våra kunder och skapa ett ordentligt tryck för att heja fram vårt landslag till ytterligare segrar, säger Elisabet Heinrich, Marknads och Kommunikationschef på Beijer Byggmaterial.

Förra säsongen spelades Beijer Hockey Games på Hovet i Stockholm. Säsongen 2019/2020 flyttar turneringen in i Ericsson Globe där Tre Kronor tar emot Tjeckien, Ryssland och Finland på hemmaplan den 6–9 februari.

Biljetter till Beijer Hockey Games släpps den 25 oktober.

Spelschema:

6-9/2 2020. Beijer Hockey Games i Ericsson Globe, Stockholm, Sverige, och Finland, spelort ej klar - TV-sändningar i SVT

Torsdagen den 6 februari

6/2 tid ej klar Finland-Ryssland, Spelort ej klar, Finland

6/2 tid ej klar Tjeckien-Sverige, Ericsson Globe, Sverige

Fredagen den 7 februari

7/2 Spelledig dag

Lördagen den 8 februari

8/2 tid ej klar Finland-Tjeckien, Ericsson Globe, Sverige

8/2 tid ej klar Sverige-Ryssland, Ericsson Globe, Sverige

Söndagen den 9 februari

9/2 tid ej klar Ryssland-Tjeckien, Ericsson Globe, Sverige

9/2 tid ej klar Sverige-Finland, Ericsson Globe, Sverige

OBS! Med reservation för eventuella ändringar

Beijer Byggmaterial är sedan 2018 stolt huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet och vill vara med och bygga svensk ishockey från grunden upp till den högsta nivån. 2018 gick Beijer Byggmaterial in som huvudsponsor till den årligt internationella hockeyturneringen Sweden Hockey Games som samtidigt bytte namn till Beijer Hockey Games.

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 82 byggvaruhus över hela Sverige, inkl det nya förvärvet. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter över 5,7 miljarder SEK och har mer än 2000 anställda.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordens största distributör och av byggmaterial. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark, Finland och Grönland, Neumann Bygg i Norge och Beijer Byggmaterial i Sverige.