Filip Strid Larsson koordinator inom Hållbart Byggande på Beijer Byggmaterial AB

Beijer satsar på hållbar utveckling och utökar hållbarhets- och miljöteamet med en koordinator inom Hållbart Byggande

Filip Strid Larsson tar sig an den nya rollen som koordinator inom Hållbart Byggande på Beijer Byggmaterial AB med start den 19 april 2021.

Beijer har många och spännande utvecklingsprojekt på gång inom hållbarhet där en stor del handlar om kunskapslyft genom utbildningar för Beijers egna medarbetare och ett utökat och förtydligat kunderbjudande. Utöver detta kommer företaget fokusera på utvecklingsprojekt inom cirkuläritet och återbruk.

Därför tillsätter nu företaget ytterligare en resurs som ska driva projekten och initiativen framåt.

Filip kommer senast från Clavius, en partner till biografbranschen där han arbetade som operativ chef och ansvarade för företagsevent, bokningar och underhåll av större reklamytor. Filip har stor erfarenhet av projektledning och koordinering samt är utbildad inom kommunikation och digital design.

-Jag är så glad över att Filip nu är en del av Beijers Hållbarhetsteam! Med Filip på plats kan vi accelerera upp vårt hållbarhetsarbete med sikte på vårt löfte, att vara proffskundens förstahandsval för hållbart byggande. Med Filips breda kunskap om vår målgrupp kommer vi kunna spetsa våra utbildningar, erbjudande och verktyg för att göra dem lättillgängliga både internt och för våra kunder, säger Alexandra Rosenqvist, Miljö- och Hållbarhetschef på Beijer Byggmaterial AB

-Jag är så glad att få komma ombord på ett företag som värderar hållbarhet högt. Jag har fått ett gott mottagande och är väldigt taggad på att lära mig och få sätta tänderna i arbetet, avslutar Filip Strid Larsson, Koordinator Hållbart Byggande på Beijer Byggmaterial AB

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 83 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter 8 miljarder SEK och har ca 2000 medarbetare.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordeuropas ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige, Finland och Tyskland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige, STARK i Finland och STARK i Tyskland.