Anders Spinnars tillsammans med Christian Mickelsson som är den första guldkunden i Beijer Byggmaterials kundklubb för proffs.

​Beijers första guldkund är van att hantera guldmedaljer

Christian Mickelsson är byggentreprenör och bandyspelare med flertalet guldmedaljer i sitt bagage, bland annat ett VM-guld. Nu kan han också titulera sig som Beijer Byggmaterials första guldkund i den nystartade kundklubben för proffs.

Beijer Byggmaterials kundklubb har sedan starten i september fått flera tusen anslutna företag och intresset är stort bland byggarna ute i landet. Som medlem i kundklubben samlar man poäng på sina inköp och får samtidigt ta del av fördelaktiga erbjudanden från Beijer och kundklubbens samarbetspartners.

Den som först lyckades nå guldnivån är bandyprofilen och byggaren Christian Mickelsson som driver tvåmannaföretaget Mickelsson Bygg & Montage AB i Bollnäs.

— Det känns jätteroligt att bli uppmärksammad med ännu ett guld. Kundklubben gör att vi blir ännu mer lojala kunder till Beijer och vi köper majoriteten av vårt material här. För oss som mindre företagare är det viktigt att få bra service. Det känns tryggt att Beijer hjälper oss och tar ansvar om vi behöver lösa problem eller om vi behöver stöttning i projekt, säger Christian Mickelsson.

På Beijer Byggmaterials byggvaruhus i Bollnäs uppmärksammades den första guldkunden med tårta och en specialtryckt tröja.

— Vi har stort fokus på att ge den bästa servicen till våra kunder. Med kundklubben visar vi verkligen att vi är måna om våra kunder genom att kunna erbjuda dem någonting mer tillbaka, säger Anders Spinnars, filialchef på Beijer Byggmaterial i Bollnäs.

För Christian Mickelsson är det full fart i firman med flera stora projekt på gång i Sälen. Det var i samband med materialbeställningar till de jobben som han snabbt kom upp på guldnivån.

2012 vann du VM-guld med Sverige i bandy, nu är du den första guldkunden i Beijers kundklubb. Vilket guld värderar du mest?

— Haha, det är otroligt jämt! Ett VM-guld är alltid ett VM-guld, men det här guldet känns väldigt roligt rent arbetsmässigt.

Det här är Beijer Byggmaterials kundklubb:
Beijers kundklubb är till för dig som driver företag med 1-10 anställda och som har ett kundnummer hos Beijer. Som medlem i Kundklubben samlar du poäng på alla inköp, antigen hos oss eller hos våra poängpartners. Dessa poäng kan du sedan använda för att utnyttja förmånliga erbjudanden i kundklubbsportalen. Medlemskapet är gratis och ger dig även tillgång till unika produkterbjudanden, tävlingar och inbjudningar till Beijer Event.
Läs mer här: https://bit.ly/2kxRAEz

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 82 byggvaruhus över hela Sverige, inkl det nya förvärvet. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter över 7,5 miljarder SEK och har mer än 2000 anställda.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordens största distributör och av byggmaterial. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark, Finland och Grönland, Neumann Bygg i Norge och Beijer Byggmaterial i Sverige.