Här är de nominerade till Beijers Eldsjälsstipendium - delas ut under Beijer Hockey Games

Nu är det klart, här är finalisterna som kan få Beijer Byggmaterials Eldsjälsstipendium 2019. Beijers Eldsjälsstipendium kommer att delas ut för första gången under finalmatchen av Beijer Hockey Games på Hovet i Stockholm 10 februari 2019.

– Det här är ett fantastiskt tillfälle att uppmärksamma personer som genom sitt engagemang varit med och byggt svensk ishockey. Det här är personer som har gett av sin fritid för att skapa möjligheter för våra hockeyföreningar och aktiva att fortsätta utvecklas. Vi på Beijer Byggmaterial är stolta att kunna presentera de nominerade och ser fram emot att hylla dessa under Beijer Hockey Games, säger Geir Thomas Fossum, vd för Beijer Byggmaterial.

Beijer Byggmaterial vill som huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet vara med och bygga svensk ishockey från grunden upp till den högsta nivån. Vi vet att i de lokala ishockeyklubbar finns det en eller flera eldsjälar som sliter i det dolda och ger massor av sin fritid för ideellt arbete. Allt detta för att våra barn och ungdomar ska få göra det som de brinner för, spela hockey. För att uppmärksamma och hylla dessa hjältar har vi instiftat Beijers Eldsjälsstipendium, en utmärkelse där vinnaren får en prissumma att disponera valfritt till sin förening.

Under perioden november 2018 - januari 2019 har massor av nomineringar skickats in från hela hockeysverige. En jury har sedan valt ut tre finalister som alla har chans att utses till Årets Eldsjäl. Vem det blir avslöjas innan matchen Sverige - Finland den 10 februari under Beijer Hockey Games.

De tre nominerade till Beijers Eldsjälsstipendium är,

Tommie Andersson – Vimmerby hockey
"I ur och skur, i vått och torrt är du alltid på plats. Om det så är träning, korvgrillning på torget, kiosken, speaker osv. En människa som ger av hela sig själv för just Vimmerby hockey. Du är en förebild och en otroligt härlig glädjespridare."

Björn och Tina Lundkvist – Enköpings SK Hockey
"Jag vill nominera Björn o Tina Lundqvist. Enköping SK Hockey. Vilka eldsjälar!!! Genom sitt engagemang har de krigat för tjejhockeyn i Enköping. Efter flera års kämpande med orimliga träningstider och endast ett fåtal deltagare, så har de äntligen lyckats. Nu har klubben 30 aktiva tjejer med 1 lag i Flickor S och ett lag i Flickor M. I september hade de sin första tjejcup för Flickor M och den var väldigt lyckad. Med dessa eldsjälar vid sin sida är jag stolt att vara förälder till en av tjejerna i deras lag."

Hannu Heinola – Väsby IK Hockey
"Han har varit materialare i cirka 50 år där han alltid ställt upp för klubben. Utan en sån kille skulle inte idrotten funka."

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 73 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter nästan 6 miljarder SEK och har ca 1400 anställda.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP är Nordens största distributör och distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige och Finland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige och STARK i Finland.

beijerbygg.se