Jessica Larsson är ny Kundklubbsansvarig hos Beijer Byggmaterial.

Nu får Beijers Kundklubb ännu mera muskler - ”Jag ska skämma bort våra medlemmar”

Beijer Byggmaterials Kundklubb har varit igång sedan i höstas och har nu närmre 10 000 anslutna medlemsföretag. Det motsvarar en fjärdedel av alla små och medelstora byggföretag i Sverige. Nu anställs Jessica Larsson, som Kundklubbsansvarig för att höja nivån ytterligare.

- Det känns superroligt att få chansen att driva bygghandelns bästa kundklubb framåt. Jag har jobbat i branschen i många år och älskar verkligen att jobba tillsammans med proffskunderna. Jag gillar deras inställning, att ingenting är omöjligt och att allt går att lösa. Det avspeglar mig själv och nu ska jag skämma bort medlemmarna i Kundklubben, säger Jessica Larsson som precis boat in sig på Beijers nyrenoverade Servicekontor.

Med sina 17 år i olika roller på XL-Bygg är hon ett välkänt ansikte och har stor kännedom om proffskundernas vardag och vad de behöver för att få en ännu smidigare arbetsvardag.

- Jag ser fram emot att börja skapa mervärden för Beijers proffskunder som kan hjälpa dem att bli ännu bättre företagare. Jag vill att medlemmarna ska se Kundklubben som ett stort smörgåsbord där vi serverar allt från värdefulla utbildningar, bra digitala tjänster till starka erbjudanden, säger Jessica Larsson.

Beijers Kundklubb har på kort tid fått en stark ställning i byggbranschen och utsågs i Svenska Kundklubbsrapporten 2019 som den bästa kundklubben hos bygghandeln. Antalet medlemmar fortsätter att öka kraftigt och snart firas den 10 000 medlemmen.

Vad kan medlemmarna förvänta sig framåt?
- Vi ska självklart vässa de erbjudanden som finns och addera nya tjänster som skapar ännu strakare mervärden att vara ansluten. Det ska verkligen kännas att man har en guldkant på sin tillvaro genom att man är medlem, säger Jessica Larsson.

Var det ett lätt val att tacka ja till tjänsten och Beijer?
- Jag har haft ögonen på Beijer under en tid och ser att det händer mycket positivt i bolaget. Beijer har en stabil affär med sina helägda byggvaruhus, de utvecklar branschen och vågar satsa. För mig personligen känns det helt klart inspirerande att fortsätta min karriär här, säger Jessica Larsson.

Jessica Larsson

Ålder: 37
Familj: Sambo, dotter och bonusdöttrar
Bor: Hus i Vattholma, utanför Uppsala
Intressen: Familjen & vänner, löpning, skidåkning, trädgårdsfix.
Senaste bygge: Byggde pool och altan för två år sedan.

Det här är Beijer Kundklubb
För företagskunder med 1-10 anställda
Alla inköp ger poäng
Få poäng genom inköp hos Beijer eller poängpartners
Poängshop med förmånliga erbjudanden
Unika produkterbjudanden
Inbjudan till Beijer Event
Lojalitet belönas genom medlemsnivå (guld, silver, brons)

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 82 byggvaruhus över hela Sverige, inkl det nya förvärvet. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter över 8 miljarder SEK och har mer än 2000 anställda.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordens största distributör och av byggmaterial. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark, Finland och Grönland, Neumann Bygg i Norge och Beijer Byggmaterial i Sverige.