Henrik Zetterberg och Fredrik Warg i Beijer Hockey Studio under Beijer Hockey Games

Storstjärnor besökte Beijer Hockey Studio

Under helgen spelades Beijer Hockey Games i Malmö arena. På grund av rådande omständigheter var det inte möjligt med publik på plats i arenan. Istället för en sponsoraktivering med kunder och leverantörer på plats så sammanförde Beijer allt i en direktsänd exklusiv hockeystudio där tittarna fick intervjuer med storstjärnor, reportage från Tre Kronors ”bubbla” och tävlingar tillsammans med byggrelaterade inslag.

Livesändningen hade ett högt deltagande och ett stort engagemang i sociala medier och lockade tunga namn som Jonas Bergqvist, Joakim Fagervall, Henrik Zetterberg och Mats Näslund som gäster i studion.

- Vår hockeystudio leddes av den tidigare kände och omtyckte ishockeyspelaren Fredrik Warg som gjorde att vi fick en hög kvalitet i våra sändningar. Höjdpunkten under helgen var när Henrik Zetterberg gästade vår studio, säger David Ejnar, vikarierande sponsoransvarig på Beijer Byggmaterial.

Beijer Byggmaterial är stolta över att stötta svensk hockey i alla led, såväl landslagen, junior- och knattehockey och med Beijer Hockey Games som höjdpunkt. På plats i Malmö arena bjöds ett fåtal speciellt inbjudna kunder in för ett coronaanpassat arrangemang där de fick följa matchen, träffa Tre Kronor-spelarna på Coronasäkert avstånd samt se spelarna mäta sig i byggrelaterade tävlingar.

- Det här var ett bra test för oss inför ishockey VM. Nu tittar vi på hur vi kan skapa något unikt för våra kunder även i maj. Vi brukar åka dit med våra kunder. Vi kommer tyvärr inte att kunna göra det i år, därför vill vi finna något liknande som vi kan göra för att dela vårt engagemang för hockey, säger Elisabet Heinrich, marknadschef på Beijer Byggmaterial.

Beijers hockeystudio finns även att se i efterhand för alla som missade sändningen: www.beijerbygg.se/bhg.

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 82 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter 8 miljarder SEK och har ca 2000 medarbetare.

Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordeuropas ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige, Finland och Tyskland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige, STARK i Finland och STARK i Tyskland.

Elisabet Heinrich

Marknadschef +46 (0)75 241 10 18