Påminnelse pressinbjudan: Den hjälpande handen sänker arbetslösheten

Fler jobbcoacher är en del av lösningen på den höga arbetslösheten i Sverige. Jobbcoachning och hur uppsagda kan få ny anställning så fort som möjligt diskuteras av Bemanningsföretagens panel under medverkan av bland andra arbetsmarknadsminister Hillevi Engström (M) och avtalssekreterare Per Bardh, LO.

Tid: 6 juli 8.00 – 9.15, frukost serveras från 7.40
Plats: Hästgatan 12, Visby
Arrangör: Bemanningsföretagen

Rapporten Den hjälpande handens ekonomi som släpptes den 29 juni är en del av underlaget till seminariet. Vid seminariet kommer Bemanningsföretagen att lansera ett förslag till omställning för att uppsagda ska komma i nytt jobb snabbt och undvika arbetslöshet.

Medverkande:
Hillevi Engström, arbetsmarknadsminister (M)
Per Bardh, avtalssekreterare LO
Jan-Olof Dahlgren, chef ledningsstaben Arbetsförmedlingen
Tomas Petti, vd Trygghetsfonden TSL
Henrik Bäckström, förbundsdirektör Bemanningsföretagen
Per Gradén, avtalsansvarig Bemanningsföretagen

Moderator:
Nicklas Mattsson, chefredaktör Entreprenör

Seminariet direktsänds också på www.bemanningsforetagen.se.

Välkommen!

www.bemanningsforetagen.se

Lena Martinell Åkerblom
Informationsansvarig Bemanningsföretagen
08-762 69 62/070-345 69 62

• Arbetslöshet

• jobbcoacher

Bemanningsföretagen är en arbetsgivar- och branschorganisation för personaluthyrnings-, omställnings- och rekryteringsföretag med över 420 medlemsföretag, varav 340 är auktoriserade bemanningsföretag och/eller auktoriserade omställningsföretag. Bemanningsföretagen ingår i Almega och är medlem i Svenskt Näringsliv.

Bemanningsbranschen erbjuder kunder och medarbetare stor flexibilitet och trygghet. Grunden för verksamheten är att kunderna får tillgång till rätt kompetens vid rätt tillfälle för att kunna verka effektivt. Medarbetarna får möjlighet att utvecklas på en föränderlig arbetsmarknad med den trygghet som erfarenhet och kompetens från många olika arbetsplatser ger. I bemanningsbranschen bedöms människor enbart efter kunskaper och kompetens.