Påminnelse pressinbjudan: Vi kallar oss…? Kortfilm om att jobba som inhyrd

Möt några av alla dem som jobbar i bemanningsbranschen på vita duken. Kortfilm med Mark Levengood, Lars-Gunnar Andersson och anställda inom bemanning.

Tid: 5 juli. Röda mattan är utrullad, snittar och bubbel framdukat från klockan 20.00
Plats: Biostaden Borgen, salong 2, Hästgatan 24, Visby
Arrangör: Bemanningsföretagen

Det saknas ett namn på alla de 120 000 som jobbar inom bemanningsbranschen under ett år. Personer inom olika yrken som företag, myndigheter och organisationer tar in när de behöver kompetensen. Filmen behandlar kombinationen yrkesrollen – läkare, receptionist, truckförare, ekonom, kock eller lagerarbetare – och att jobba som inhyrd.

Nästan 120 000 personer jobbar i bemanningsbranschen under ett år. Eller 1,3 procent av arbetskraften i Sverige.

Medverkande:
Henrik Bäckström, förbundsdirektör Bemanningsföretagen

Välkommen!

www.bemanningsforetagen.se

Lena Martinell Åkerblom
Informationsansvarig Bemanningsföretagen
08-762 69 62/070-345 69 62

• inhyrda
  • mark levengood

Bemanningsföretagen är en arbetsgivar- och branschorganisation för personaluthyrnings-, omställnings- och rekryteringsföretag med över 420 medlemsföretag, varav 340 är auktoriserade bemanningsföretag och/eller auktoriserade omställningsföretag. Bemanningsföretagen ingår i Almega och är medlem i Svenskt Näringsliv.

Bemanningsbranschen erbjuder kunder och medarbetare stor flexibilitet och trygghet. Grunden för verksamheten är att kunderna får tillgång till rätt kompetens vid rätt tillfälle för att kunna verka effektivt. Medarbetarna får möjlighet att utvecklas på en föränderlig arbetsmarknad med den trygghet som erfarenhet och kompetens från många olika arbetsplatser ger. I bemanningsbranschen bedöms människor enbart efter kunskaper och kompetens.