IKEA erbjuder pensionsrådgivning till medarbetare genom Lifeplan

Från och med idag erbjuder IKEA sina medarbetare i Sverige pensionsrådgivning genom Benifys digitala rådgivningstjänst Lifeplan. Detta innebär att närmare 12 000 medarbetare kommer få löpande rådgivning för hela sina samlade pension.

- Vi på IKEA är väldigt måna om våra medarbetare och vill självklart att de anställda ska få en bra pension. Därför är vi glada över att idag kunna erbjuda alla våra medarbetare en smidig och enkel pensionsrådgivning helt utan dolda avgifter eller provisioner, säger Jon Birgersson på IKEA.

Lifeplan är en digital rådgivningstjänst för medarbetarens samlade pension. Tjänsten är prisbelönt och äkta oberoende helt fri från kick-backs och provisioner. Varje medarbetare får genom Lifeplan skräddarsydda pensionsråd och löpande rådgivning därefter.

- Det senaste året har flera av Sveriges bästa arbetsgivare valt Lifeplan. Med IKEA närmar vi oss nu 100 000 medarbetare som får skräddarsydda råd från oss, säger Kalle Erlandzon, VD på Lifeplan.

IKEA och Benify har under flera år samarbetat kring medarbetarförmåner. I och med användningen av Lifeplan fördjupar de två företagen nu sitt samarbete ytterligare.

Fakta om Lifeplan:

Lifeplan är sedan 2012 ett systerbolag till Benify. Lifeplan erbjuder verkligt oberoende pensionsrådgivning som har sin grund i decennier av Nobelprisbelönad forskning. Lifeplan har kommersialiserat den forskning om pensionssparande som grundarna bedrivit. Till skillnad mot andra rådgivare är Lifeplans enda mål att ge dig bästa möjliga råd baserat på vetenskap. 2014 blev Lifeplan utsedda till året Försäkringsförmedlare Liv på Insurance Awards.

Har du några frågor kring Lifeplan? Kontakta:

Karl Erlandzon, VD Lifeplan, karl.erlandzon@Lifeplan.se, 0739-79 55 97
Jon Birgersson, Pension & Insurance Manager IKEA, jon.birgersson@ikea.com, 0732-32 11 46
Leo Heijbel, Marknadschef Lifeplan & Benify, leo.heijbel@benify.com, 0700-46 03 19