Så bidrar beQuoted till Adventure Box framgång – ”en stor trygghet för oss”

Under flera år med snabb tillväxt har beQuoted hjälpt datorspelsföretaget Adventure Box att kommunicera effektivt i enlighet med aktiemarknadens regler. Samarbetet har sparat Adventure Box både tid och pengar, men framför allt har det varit en trygghet som har låtit företaget fokusera på sin kärnverksamhet.

– Vi är väldigt nöjda med det här samarbetet. Det har gjort att vi kan fokusera på det som vi är bra på samtidigt som vi vet att allt som vi vill kommunicera kommer ut på rätt sätt, säger Richard Riblom, vd på Adventure Box.

Idag är börsnoterade Adventure Box en av ledarna inom branschen för konsumentskapade datorspel, men för bara några år sedan var det ett relativt litet företag med stora ambitioner. För att undvika att göra misstag som ofta begås när mindre företag växer kraftigt under kort tid behövde de säkerställa att deras kommunikation var juridiskt korrekt – helst utan att behöva anställa en egen jurist. Efter att ha kontaktat flera kommunikationsplattformar föll valet på beQuoted som hjälpte Adventure Box att bygga upp IR-plattformen. Redan efter en kort tid efter att samarbetet hade inletts insåg Adventure Box att valet av beQuoted hade varit en lyckoträff.

– Vi var tidigt imponerade av deras kunnande och professionalitet. Tillsammans kom vi fram till hur vår IR-plattform skulle se ut och vad den skulle innehålla. De var väldigt lyhörda, men samtidigt inte rädda för att säga nej och guida oss rätt när vi föreslog saker som inte passar en IR-plattform. Sedan skickade vi över texter och annan content som de publicerade åt oss, säger Richard Riblom och fortsätter:

– beQuoted hjälper väldigt många företag med sin IR-kommunikation och det gör att de sitter på kompetens som är väldigt svår att få på annat sätt. Om vi skulle anställa en resurs med samma erfarenhet och kunskap hade det kostat oss väldigt mycket.

Allt fokus på kärnverksamheten

Idag använder Adventure Box främst beQuoted som ett publiceringsverktyg för att säkerställa att allt som kommuniceras kommer till relevanta börsplattformar, kontaktlistor med särskilda intressenter och publiceras på hemsidan samtidigt. Om det skulle vara något som behöver uppdateras på Adventure Box webbsida för investerare, till exempel en ny styrelseledamot eller ett insynsköp, hjälper beQuoted till. Utöver det fungerar beQuoted som en trygghet och garant för att plattformen är tekniskt uppdaterad samtidigt som de finns nära till hands när något riskerar att gå fel.

– Som börsnoterat bolag är det hårt reglerat hur vi får kommunicera och det får inte bli fel, trots att det ofta är tolkningsfrågor. Ibland blir vi osäkra på något och hör av oss till våra kontaktpersoner på beQuoted som alltid svarar, till och med om det är sent på kvällen. Dessutom ser de till att plattformen alltid är tekniskt uppdaterad och tillgänglig. Det är en otrolig trygghet för oss och gör så att vi kan fokusera vår energi på att bygga vårt företag, avslutar Richard Riblom.

Adventure Box rankar de tre största fördelarna med samarbetet med beQuoted:

• Snygg och korrekt designande av IR-plattformen
  • Rådgivning vid IR-utskick eller ändringar på IR-plattformen
  • Kontinuerlig teknisk uppdatering av IR-plattformen

beQuoted
beQuoted erbjuder tjänster för börsnoterade bolag, bland annat distribution av nyheter, skötsel av webbplatser och rådgivning inom finansiell kommunikation. Målgruppen är bolag som vill kommunicera med investerare och journalister på ett resultatinriktat och effektivt sätt.

Om Adventure Box
Adventure Box Technology AB har utvecklat en plattform för konsumentskapade datorspel som gör det lätt och roligt att göra, dela och spela datorspel online. På senare år har företagit vuxit kraftigt och har nyligen även köpt den danska spelplattformen Kogama.