Berg Kapell köper ny Högfrekvens-Svets

Vi på Berg Kapell har gjort den största investeringen någonsin på 40 år. Vi har investerat i den modernaste högfrekvens svetsmaskinen i branschen. Svetsning med högfrekvens (HF) innebär sammanfogning av material genom att HF-energi i form av ett elektromagnetiskt fält (27,12 MHz) och tryck tillförs de materialytor som skall sammanfogas.

Vi har undersökt marknaden och såg en möjlighet att utveckla vår verksamhet eftersom att det endast finns ett fåtal sådana maskiner i Europa.

Den nya maskinen har tillfört tre stycken nya arbetstillfällen hos oss på Berg Kapell.

Ett exempel på maskinens kapacitet är att ett jobb som förut tog 40-45 minuter att utföra tar nu istället 2-3 minuter att göra.

Vi kan med denna maskin åta oss jobb så som fönster till partytält, åkmadrasser, oljeläns med mera.

Maskinen har stått hos oss i enbart två dagar men jobben har redan börjat ramla in, som bekräftade vår analys av marknaden.

• Kontrakt, uppdrag