Berg Kapell levererar det första Netcap systemet

Nu har det första Netcap systemet levererats av Berg Kapell. Det första systemet monterades på en 18,6 m trailer som tillhör Tekå Fjärrtrafik i Umeå AB.

Berg Kapell har valt ut det här systemet för att komplettera deras sortiment av skåpbyggnationer. Netcap är perfekt för dig som till exempel kör hus, stål eller någon annan typ av bredlast. Du kan öppna standardramen fram och bak. Därför är den konstruerad med en bred, extra stabil vagn fram och bak. Beroende på fordonets höjd och längd placeras en eller flera smala vagnar däremellan. På under 5 minuter kan du öppna och stänga hela systemet.

"Det är ett system som är väldigt enkelt att jobba med, chaufförerna slipper ha med sig massa lösa presenningar vilket innebär att man sparar tid. Jag tror mycket på det här systemet och vi har även byggt en lånetrailer så att intressenter kan prova systemet kostnadsfritt innan de bestämmer sig för att köpa." - Säger David Overall, VD Berg Kapell.

Berg Kapell är återförsäljare av Netcap i hela norden. Intresset på det nya systemet har varit stort och många har besökt Berg Kapell för att kolla hur det prisvärda systemet fungerar.

• Industri, tillverkning

Vi har täckt och skyddat utrustning och tillgångar sedan 1997. På endast 20 år har vi blivit en av Europas modernaste tillverkningsanläggningar för produktion av PVC-produkter och storformatsprint.

Vi har räddat partyn och andra tillställningar från att regna och blåsa bort.

Vid vår anläggning i Timrå har vi under senare år nära nog fördubblat ytan vilket gör att vi även kan arbeta med de allra största formaten. Verksamheten är fördelad mellan främst fyra områden – produktion, montage, byggnation och reklam. NHK täcker hela världen.

Under 2018 förvärvade vi Berg Kapell i Umeå som grundades 1977 av Berg J O - ett företag med tillverkning av inredningar till Volvo Lastvagnars lastbilshytter.

Till denna dag är Berg Kapells rykte byggt på deras hängivna inställning till kvalitet, utveckling och service. Vi är i konstant utveckling för att kunna erbjuda nya produkter och tjänster vars kvalitet vi garanterar genom vår Berg Kapell PVC-söm livstidsgaranti som ser till att vi alltid erbjuder dig det bästa av det vi tillverkar.