Bergendahls Fashion gör prestigerekrytering

Som ett led i arbetet med att utveckla positionen som marknadsledare inom bijouterier och assessoarer förstärker Bergendahls Fashion ledningsgruppen med nya inköps- och sortimentschefen Anni Blomster Schjelderup.

Det är nu klart att Anni Blomster Schjelderup den 2 februari tillträder tjänsten som Inköps- och sortimentschef på Bergendahls Fashion.

Anni kommer närmast från Ur & Penn och en roll som Chief Operating Officer (VD), där hon varit drivande i att utveckla verksamheten från ett trettiotal butiker till ett lönsamt företaget med ett nittiotal butiker och internationell närvaro. Hon har en mångårig djup och bred erfarenhet av inköp och försäljning av bijouterier och accessoarer, bland annat från NK, Guldfynd och just Ur & Penn.

– Att vi lyckats rekrytera Anni från Ur & Penn är en viktig signal både internt och till omvärlden om att vi nu tar nästa steg i utvecklingen av Glitter, säger Annika Rost, VD på Bergendahls Fashion.

Anni Blomster Schjelderup kommer att ingå i Bergendahl Fashions ledningsgrupp.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Annika Rost, VD Bergendahl Fashion AB, 0733-74 84 87

Anni Blomster Schjelderup, tillträdande  Inköps- och sortimentschef Bergendahls Fashion, 0707-44 64 27

För beställning av prover och bilder från Glitter:

Polhem PR, Filippa Strandberg, 0737-35 46 75, filippa@polhem.com

Bergendahl Fashion AB (kortnamnet är Bergendahls Fashion med genitiv-s) är ett detaljhandelsföretag inriktat på modesmycken och accessoarer med 250 butiker i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Polen. Bergendahls Food är ett dotterbolag till handelshuset Bergendahl & Son AB, som ägs av familjen Bergendahl Mylonopoulos i tredje och fjärde generationen. Bergendahls är idag ett av landets fem största svenskägda familjeföretag och det hundrade största (enl Veckans Affärer).