Granit expanderar i Finland

Butikskedjan Granits mycket positiva utveckling det senaste året skapade utrymme för en expansion till Finland och en pilotbutik öppnades i maj i Helsingfors. Den finska butiken har fått en flygande start och följs nu upp med ytterligare en butik i Helsingfors.

Framgångarna för den finska pilotbutiken bekräftar att Granits koncept lämpar sig för internationell expansion. Genom att nu etablera ytterligare en butik ökar man förståelsen för den finska marknaden som stöd för en fortsatt expansion framöver. Granits andra butik i Finland kommer vara belägen i Forumgallerian och öppnar den 26 september.

– Vår framgångsformel med ett starkt butiksuttryck och unika funktionella varor som håller länge har mottagits väl även i Finland, säger Katarina Grapengiesser, VD på Granit.

Granit skapades 1997 utifrån grundarnas frustration över hur svårt det var att hitta vettig förvaring för att hålla ordning på saker och ting. Den familjeägda kedjan är idag marknadsledare inom svensk fackhandel på området förvaring utifrån ledorden praktisk funktion, enkel form, bra pris och kvalitet. Bolaget omsätter idag ca 125 MSEK genom 16 butiker i Sverige, Norge och Finland.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

För mer information: