BergendahlsGruppen byter adress till hemsida

Fr o m den 1 juni 2006 byter BergendahlsGruppen adress till sin hemsida. Mot bakgrund av den omorganisation i Bergendahlskoncernen som trädde i kraft den 1 september 2005, har BergendahlsGruppen bytt domännamn på Internet. Fr o m den 1 juni 2006 byter BergendahlsGruppen Internetadress till www.bergendahlsgruppen.se. Våra e-postadresser behåller sin utformning förnamn.efternamn@bergendahls.se och övriga funktioner såsom exempelvis Butiksportalen kommer att fungera som tidigare. Har du lagt upp en genväg/favorit till vår hemsida alternativt Butiksportalen (endast kundbutiker) bör denna länk läggas om tidigast den 1 juni med ny hemsideadress. Bakgrunden till denna förändring är vår nya koncernstruktur sedan den 1 september 2005. Bergendahl & Son AB övertar domänen www.bergendahls.se, där koncernbeskrivning och länkar till övriga dotterbolag kommer att finnas tillgänglig. Välkommen till våra hemsidor! För mer information kontakta: · Anette Magnstedt, Informatör BergendahlsGruppen AB, tfn 0451-482 46, 070-664 80 08 BergendahlsGruppen AB är ett detaljhandelsföretag inom dagligvarubranschen. Företagets omsättning är ca 7 Mdr och antalet anställda är drygt 2 200. Företaget är koncentrerat till södra Sverige och äger och driver AGs, City Gross och Eko. Dessutom levererar BergendahlsGruppen dagligvaror till över 200 fristående butiker, vilket motsvarar en detaljhandelsomsättning på drygt 6 miljarder. Över 70 av dessa samverkar inom BergendahlsGruppens koncept Matöppet och ca 90 tillhör Vi-butikerna. BergendahlsGruppen är ett dotterbolag till Bergendahl & Son AB, som ägs av familjen Bergendahl-Mylonopoulos i tredje och fjärde generationen.

• Detaljhandel