Nintendo skriver avtal med The Cloud i Skandinavien

Fritt för publicering
Kungsbacka 20111026

Nintendo skriver avtal med The Cloud i Skandinavien

Är du en ägare till en Nintendo 3DS? Då har du gratis uppkoppling till Internet på nästan 500 platser i Sverige, 155 i Danmark och nästan 50 i Norge. Anledningen är att Nintendo har tecknat ett avtal med The Cloud, som är Europas största operatör av trådlöst internet på publika platser, så kallade "surfzoner".

I Sverige finns alla de här surfzonerna på bland annat Espresso House, alla större trafikerade järnvägsstationer, flygplatser med mera. I Danmark finner du dem bland annat på Baresso Coffee, som är Danmarks största Coffee shop-kedja. I Norge kan man bland annat koppla upp sig på The Clouds stora fjällnät i Hemsedal och Trysil, i samarbete med Skistar.

För att enklare hitta var du kan surfa kan du ladda ner The Clouds FastConnect här: http://www.thecloud.net/en/Mobile-Broadband/FastConnect-UK.aspx

Detta gör det enkelt för dig som Nintendo 3DS-ägare att göra aktuella systemuppdateringar, surfa på Internet om du installerat webläsaren, handla spel på Nintendo eShop med mera. En stor fördel är att din Nintendo 3DS automatiskt tar emot ny data från Nintendo via SpotPass.

Läs gärna mer detaljer om SpotPass här: http://www.nintendo.se/3DS/3DS_SpotPass

”Vi har redan ett stort och stadigt växande antal användare som på kort tid hittat de här surfzonerna och använder dem för fullt. Möjligheten att kunna ta med sin Nintendo 3DS till alla dessa platser och få tillgång till en gratis surfzon är förstås en oerhört, uppskattad möjlighet”, säger Örjan Öberg, marknadschef på Bergsala.

Magnus Ahlström, marknadschef på The Cloud säger: ”Vi är stolta och glada att kunna erbjuda Nintendo 3DS kunder fri trådlös bredbandsuppkoppling på våra surfzoner i Norden.” Han fortsätter: ”De kommande åren planerar vi att kraftigt bygga ut vårt Nordiska nät för att möta den ökande efterfrågan från våra användare och tjänsteleverantörer.”

Om du har frågor om detta kontakta gärna:
Magnus Ahlström, Marknadschef, The Cloud, +46 (0)709 468000, magnus.ahlstrom@thecloud.net
Örjan Öberg, Marknadschef Bergsala AB (agent för Nintendo i Norden): +46 (0)300 509 00, orjan.oberg@bergsala.se
Patrik Johansson, PR manager Bergsala AB, +46 (0)300 50938, patrik.johansson@bergsala.se

--•--

Om The Cloud
The Cloud är Europas största oberoende operatör av trådlösa surfzoner och erbjuder bredbandsaccess på över 12 000 platser i Storbritannien, Sverige, Norge, Danmark och Tyskland. The Clouds infrastruktur är operatörsneutral, vilket innebär att olika konkurrerande leverantörer kan samsas i samma nät och erbjuda trådlöst internet till sina kunder. Med The Cloud kan ägare av publika platser (som t.ex. flygplatser, tågstationer och hamnar) maximera flexibiliteten och enkelheten för sina gäster att koppla upp sig på internet genom att stöda de flesta större tjänsteleverantörerna. The Cloud grundades 2003 och har i dag tjänsteleverantörspartners som Nintendo, Telenor, iPass, och 02. The Cloud ingår i BSkyB Group.

Om Nintendo

Nintendo Co., Ltd., Kyoto, Japan, är ett världsledande företag inom interaktiv underhållning. Fram till idag har Nintendo sålt mer än 3,7 miljarder spel och mer än 600 miljoner spelkonsoler världen över, och skapat älskade frontfigurer såsom Mario och Donkey Kong. Nintendo har också lanserat serier som The Legend of Zelda, Metroid och fenomen som Pokémon. Nintendo tillverkar och marknadsför hård- och mjukvara till Wii, Nintendo DS och Nintendo 3DS.

Om Bergsala AB

Bergsala AB, med huvudkontor i Kungsbacka, innehar sedan 1981 generalagenturen för Nintendo på den nordiska och baltiska marknaden och är därmed Nintendos äldsta exportkund. På den danska och norska och finska marknaden hanteras försäljningen av de helägda dotterbolagen Bergsala A/S, med kontor i Köpenhamn, Bergsala AS, med kontor i Oslo och Oy Bergsala AB med kontor i Helsingfors Koncernen har ca 50 anställda och omsätter ca 1200 MSEK. För mer information om Nintendo och deras produkter, gör ett besök på www.nintendo.se

• Datorspel

• nintendo