Bergs Hyreshus AB har tecknat avtal med Trångsvikens bygg AB om att bygga lägenheter i Hackås

Bergs Hyreshus AB har 2016-12-12 tecknat kontrakt med Trångsvikens bygg AB om att uppföra tre stycken parhus i Hackås.

Lägenheterna skall vara inflyttningsklara till 2017-08-01 och kommer att vara ett marknära boende där alla har egen ingång och en egen liten "täppa" på baksidan.
Byggstarten sker nu under vintern och lägenheterna skall vara helt färdiga för inflyttning till 1:a augusti 2017.

- Det är en efterlängtad byggnation. Vi har ett stort behov av fler lägenheter i Hackås-området och Bergs kommun och ser den här nyproduktionen som starten på en mer rörlig bomarknad i den norra delen av kommunen, säger Kent Rosenqvist, styrelseordförande i Bergs Hyreshus AB

Byggnaderna kommer att uppföras på Hovslidenområdet i Hackås.

Kent Rosenqvist, styrelseordförande Bergs Hyreshus AB, 076-247 13 97

• hyreslägenhet
  • jämtland
  • nyproduktion
  • hackås
  • lägenheter
  • fastighetsförvaltning
  • fastighetsbolag
  • boende
  • bergs kommun
  • bergs hyreshus ab
  • bergs hyreshus

• Jämtland

Bergs Hyreshus AB är ett kommunalt fastighetsbolag ägt av Bergs kommun. Bolaget äger och förvaltar drygt 700 lägenheter samt kommersiella-, industriella- och kommunala lokaler. Beståndet finns spritt inom hela Bergs kommun, med en koncentration till centralorten Svenstavik. Bolaget har drygt 20 anställda och har sitt kontor och säte i Hackås.