Parhus vid Hovsliden i Hackås, Bergs kommun

Bergs Hyreshus ABs resultat 2018: + 3,5 mkr

Bergs Hyreshus ABs helårsresultat för 2018 landar på 3,5 mkr. Ett bra resultat med hänsyn till utmaningarna under året.

Omsättningen har ökat till 90,2 mkr och balansomslutningen är uppe i 496,4 mkr.

- Utmaningarna har varit stora under början av året. 2018 års vinter var både snörik och kall vilket kostade bolaget stora belopp. Dock väl satsade pengar då vi i princip inte haft några snöskador. Glädjande är också att underhållet har kunnat fortsätta att ökas och under senaste året har bolaget spenderat mer än 7 mkr i underhållsåtgärder, säger Therese Gripenfjäll, ekonomichef Bergs Hyreshus AB

Bergs Hyreshus AB är ett kommunalt fastighetsbolag ägt av Bergs kommun. Bolaget äger och förvaltar drygt 700 lägenheter samt kommersiella-, industriella- och kommunala lokaler. Beståndet finns spritt inom hela Bergs kommun, med en koncentration till centralorten Svenstavik. Bolaget har ungefär 20 anställda och har sitt kontor och säte i Hackås.

Therese Gripenfjäll

ekonomichef administration och hr 0687-164 51