Parhus vid Hovsliden i Hackås badar i vintersolljus

Förhandlingen klar. Bergs Hyreshus AB höjer lägenhetshyrorna med 1,75%

Bergs Hyreshus AB och Hyresgästföreningen är klar med hyresförhandlingen av lägenhetshyrorna.

Höjningen blir 1,75% i snitt från 2019-04-01.

- Förhandlingarna har präglats av god förståelse för varandras synpunkter och behov. En bra förhandling helt enkelt. Givetvis hade vi långsiktigt haft behov av en större ökning men samtidigt är vi också medvetna om våra hyresgästers situation och ser den överenskomna höjningen som realistisk, säger Hans Green, Bergs Hyreshus AB

Bergs Hyreshus AB är ett kommunalt fastighetsbolag ägt av Bergs kommun. Bolaget äger och förvaltar drygt 700 lägenheter samt kommersiella-, industriella- och kommunala lokaler. Beståndet finns spritt inom hela Bergs kommun, med en koncentration till centralorten Svenstavik. Bolaget har ungefär 20 anställda och har sitt kontor och säte i Hackås.