Jämtlands bygg och hantverk AB kommer att bygga om lokaler till förskolor för Bergs Hyreshus räkning

Bergs Hyreshus AB har 2019-03-25 tecknat kontrakt med Jämtlands bygg och hantverk AB om att bygga om två lokaler till två förskolor i Svenstavik.

Det blir två förskolor om två avdelningar vardera och förskolorna skall vara klara för verksamheten att använda till terminsstart hösten 2019. Byggstart kommer att ske omgående.

- Det är skönt att vi nu får starta byggnationerna. De tillkommande lokalerna behövs verkligen i Bergs kommuns verksamhet och satsningen ligger väl i linje med Bergs Hyreshus intentioner att arbeta med både lokaler och bostäder i samklang för en bra samhällsutveckling, säger Hans Green, VD Bergs Hyreshus AB.

Bergs Hyreshus AB är ett kommunalt fastighetsbolag ägt av Bergs kommun. Bolaget äger och förvaltar drygt 700 lägenheter samt kommersiella-, industriella- och kommunala lokaler. Beståndet finns spritt inom hela Bergs kommun, med en koncentration till centralorten Svenstavik. Bolaget har ungefär 20 anställda och har sitt kontor och säte i Hackås.